Dobrodošli na Tomaževi strani

Namen te strani je opis Tomaževega dela.

Na njej najdete vse kar je povezano z njegovim delom, gibanjem, seminarji, delavnicami. zdravljenjem, spreminjanjem resničnosti...

Splošni pogoji

Z registracijo na stran potrjujem, da se prijavljam tudi na splošne novice, s prijavo na e-novice pa še na regionalne novice in dogodke, ki jih izberem v padajočem meniju.

Prijavite se

Novice - prijavite se!

Naročam se na e-novice, ki se dotikajo dogodkov v vaši regiji in na splošne novice
Izberite regijo, kjer živite:
Prijavljam se in strinjam s pogoji

Izrek 39

Starodavni nesmrtni mojstri so s ponižnostjo
dosegli enost s celoti.
Nebo je dosegalo enost in postalo čisto.
Zemlja je dosegala enost
in tako postala trdna in mirna.
Duhovna bitja so dosegla enost
in tako postala božanska.
Praznina v enosti sama sebe napolnjuje.
Ko deset tistoč stvari doseže enost,
skozi njih teče ustvarjalnost življenja.
Če voditelj doseže enost,
prinaša čistost Neba na zemljo
in povzroči združevanje.
Brez Neba čistost izgine.
Brez mirnosti se zemlja trese.
Brez božanskosti duhovnost izgine.
Brez popolnosti se praznina izčrpa.
Deset tisoč stvari brez življenja umre.
Voditelj brez vrednosti izgubi vodstvo.
Ponižnost je korenina vrednosti.
Odličnost je temelj slabosti.
Voditelji, ki se sami imenujejo,
so zato osamljeni in nevedni.
In ker niso v sebi ponižni,
je njihov položaj vprašljiv.
Velik uspeh pride iz vrednotenja.
Ne želi si sijati kot dragulj.
Bodi ponižen,
ponižen, kot pot vodi pot tvojimi nogami.

- Dao De Jing, izrek 39

Izrek 31

Tudi okrasno orožje ni sreče kovač,
zato se ga nesmrtni izogiba.
In če je z Daom eno, ne živi tam.
Nesmrtni zato daje prednost
čistosti in mirnosti v svoji notranjosti.
Iz središča črpa svojo moč v dejanjih.
Roke in modrost niso orodje
doseganja njegove izpolnitve,
uporablja jih samo,
kadar je prisiljen v to.
Doseči mirnost in čistost je najbolje.
Se ju držati in ju ne uživati.
Če ju uživaš,
potem to ni več mirnost in čistost
in Nebo je daleč stran.

Besede obžalovanja ne ustavijo konca.
Ljudi ubija njihov pohlep
in žalost je njihov rabelj.
Zato se zmaga in izguba ne razlikujeta.

- Dao De Jing, izrek 31

Izrek 38

Najvišja dobrina ni dobra,
zato v resnici vsebuje dobroto.
Najnižja dobrina teži k dobroti,
zato je v resnici daleč stran.
Najvišja dobrina deluje brez delovanja.
Najnižja vrlina si nenehno prizadeva.
Najvišje sočutje deluje samo od sebe,
zanj ni treba storiti ničesar.
Najvišja dobrota deluje sama od sebe
in je vidna v dejanjih.
Zato nesmrtni že s svojo pojavo
vsebuje vse kvalitete
in se ne potrjuje z dokazovanjem.
Ko se ločiš od Daa, se pojavi vrlina.
Ko se ločiš od vrline, se pojavi človečnost.
Ko človečnost zbledi,
potem več pravičnost ni več pravičnost
in se pojavi olika.
Prava olika temelji na predanosti.
Pomanjkanje odlike je začetek težav,
ki se jih rešuje s pestmi.
Nevedni zato išćejo zunaj sebe
in tako ne poznajo svojega izvora.
Zato nesmrtni v svoji notranjosti biva
s koreninami v Dau in se ne obrača navzven.
Deset tisoč stvari ga ne zmede,
ker se izogiba skrajnostim,
ostaja v praznini.

- Dao De Jing, izrek 38

Izrek 30

Nesmrtni, ki je eno z Daom,
ne uporablja sile pod Nebom.
Njegov način življenja
je varovanje enosti.
Kjer se sila udejanja,
ostaja opustošenje.
Veliki zmagi sledi izguba.
Nesmrtni svoje delo opravi in
se izogiba delovanju s silo.
Doseže namen brez arogance,
brez uničevanja,
brez ponosa,
brez lastnine,
brez vladanja.
Stvari zrastejo in minejo.
A samo tisti, ki je eno z Daom,
ostaja večen.

- Dao De Jing, izrek 30

Izrek 37

Dao deluje brez delovanja,
a je vedno vse storjeno.
Če človek sledi temu,
se deset tisoč stvari razvija naravno.
Želje se redko pojavijo
in ljudje bivajo brezmejno
v čistosti in mirnosti.
Brezmejnost v svoji čistosti in mirnosti
vrača vse pod nebom
na mesto, ki si ga zasluži.

- Dao De Jing, izrek 37

Izrek 29

Ko človeka premagajo želje,
ne doseže izpolnitve.
Neba ni mogoče doseči na silo.
Bolj, ko se trudiš, dalje si.
Če zdržiš - izgubiš.
Nekateri napredujejo,
drugi sledijo.
Nekateri vdihujejo,
drugi izdihujejo.
Nekateri močno,
drugi nežno.
Nekaterim uspe,
drugim spodleti.
Zato se nesmrtni izogiba
skrajnosti, nenavadnosti in ponosa.

- Dao De Jing, izrek 29

Izrek 36

Kar se krči, se tudi razteguje.
Slabotno nekoč postane močno.
Ker se spušča, se tudi dviguje.
Če hočeš trajati,
se moraš izogibati vsem skrajnostim
in biti njihovo središče.
Temu se reče vpogled.
Nežnost z umikanjem izpolni trdoto
kot voda, ki se umika ribi, ki plava.
Ale se v tem ne kaže veličina Daa?

- Dao De Jing, izrek 36

Izrek 28

Tisti, ki pozna zunanjost
in se drži svoje notranjosti,
prinaša Nebo na zemljo.
Tisti, ki prinaša Nebo na zemljo,
ga vrlina v večnosti
spet povrne v otroško nedolžnost.
Zavedajoč se svoje čistosti,
je skrit med ljudmi.
Tako ohranja Nebo na zemlji.
Nebo na zemlji nikoli ne zataji,
v vrlini daje brez meja.
Zavedati se svoje svetlobe
in ostati ponižen,
to prinaša Nebo na zemljo.
Nebo na zemlji se v svoji vrlini
zadovoljno vrača s svojo čistostjo k izvoru.
Uporabne stvari ne vsebujejo čistosti,
zato se nesmrtni nanje ne veže
in se tako ne ločuje od Neba.

- Dao De Jing, izrek 28

Izrek 35

Držati se poti in biti z Daom
ter ga nositi v sebi,
ti prinese mirnost in čistost.
Tako postaneš eno,
kamor se vse pod Nebom vrača.
Ob glasbi in hrani se ljudje zabavajo.
Toda Dao nima okusa
in ga ni mogoče ne videti, ne slišati.
Če mu uspeš slediti in pustiš,
da te napolni,
si neizčrpen
vir čistosti in mirnosti.

- Dao De Jing, izrek 35

Izrek 27

Tisti, ki hodi resnico, ne pušča sledi.
Tisti, ki govori resnico, se mu ne zatika.
Tisti, ki pozna resnico, ne potrebuje računala.

Pravi ključar ne uporablja ključavnic,
a njegovih vrat nihče ne odpre.
Prave vezi so brez vrvi
in jih nihče ne želi odvezati.

Nesmrtni zato vedno pazi na prave ljudi
in jih nikoli ne zapusti.
S svojo lučjo in bodbroto jih vedno varuje,
zato brez zavrnitve vis sledijo njegovi modrosti.

Pravi človek ni slabši od njegovega učitelja,
a se od njega uči.
Pravi učitelj uči,
a si pravega človeka ne podreja.
A če ne ceniš svojega učitelja
in ne maraš njegovih lekcij,
te tudi njegova modrost ne reši.
To je osnova Daoistične poti.

- Dao De Jing, izrek 27

Izrek 34

Veliki Dao je vseprežemajoč v vseh smereh.
Deset tisoč stvari je odvisno od njega,
pa nikoli ne zataji.
Svoje delo opravlja brewz priznanja.
Z ljubeznijo hrani deset tisoč stvari,
pa ne pozna vladanja.
Večna brezželjnost izvora je rahločutna.
Desettisoč stvari se vrača k njemu,
pa ni njihov učitelj.
Njegovo ime je veliko,
ker ga ima
in si ga ne povzdiguje.
Zato je velik v svoji veličini.

- Dao De Jing, izrek 34

Izrek 26

Težko je lahkemu korenina.
Mirnost je nestrpnosti mojster.
Zato se lahko nesmrtni,
ukoreninjen v izvoru in miren, giblje cel dan.
Tudi ob pogledu na lepoto
ostane miren in brez želja.

Kaj vodi deset tisoč stvari sem in tja
in je njihov mojster pod Nebom?

Živijo lahkotno
in izgubijo korenine v izvoru.
In potem z nestrpnostjo
iščejo svoj potencial.

- Dao De Jing, izrek 26

Izrek 33

Tisti, ki ne pozna drugih, je moder.
Tisti, ki pozna sebe, je razsvetljen.
Tisti, ki premaga druge, je močan.
Tisti, ki premaga sebe, pozna pot.
Tisti, ki ve, kdaj je dovolj. je bogat.
Tisti, ki vztraja, je voljan.
Tisti, ki ohrani, kar mu je bilo dano,
lahko dolgo traja.
Tisti, ki vidi onkraj smrti
in pozna svojo pravo naravo,
je lahko večen.

- Dao De Jing, izrek 33

Izrek 25

Nekje obstaja zgoščen potencial,
skrit med Nebom in Zemljo,
ki ubrano rojeva celoto.
Prazen in sam biva brez sprememb
in neizčrpno polni vesolje.
Ali ga lahko imenujem mati?
Njenega imena ne poznam
in z ljubeznijo jo kličem Dao.
Prisiljen, da ji dam ime največje,
ime nesmrtno.

Nesmrtno obstaja za vedno.
Nikamor ne gre in se nikoli ne vrača.
Zato je Dao večji kot nebo, zemlja in kralj.
V njegovem imperiju so štiri velike poti
in kralj hodi eno od njih.
Kralj sledi zemlji;
zemlja - nebu,
nebo sledi Dau.
Dao hodi svojo pot,
pot skritega delovanja.

- Dao De Jing, izrek 25

Izrek 32

Na čistost Neba se ne da vplivati.
Če jo imajo voditelji v sebi,
potem jim deset tisoč stvari
pod nebom sledi.
Nebo in zemlja, združena v človeku
izražata harmonijo in vitalnost
brez njegovega posredovanja.

S poimenovanji se pojavijo pravila
in nato spet nova imena
zato temu ni videti konca.

Če veš, kdaj se je treba ustavizi,
nikoli ne izkusiš nevarnosti.

Dao prinaša Nebo na zemljo kot vodo.
Od izvira se izliva v tokove
in se predano vrača v ocean.

- Dao De Jing, izrek 32

Izrek 24

Na prstih ne stojiš trdno.
S korakanjem ne prideš daleč.
Če imaš vedno prav,
se ne moreš naučiti ničesar novega.
Če sam sebe hvališ, ne boš izpolnjen.
ker s samohvalo ni mogoče rasti.

Tisti, ki je z Daom eno,
vidi te stvari kot preobilo hrane,
zato se jih izogiba.

- Dao De Jing, izrek 24

Tomaž Flegar, Ponedeljek-Petek 9h-17h Grič 32, 1000 Ljubljana-Brdo * GSM: 041 890 078 * tomaz.flegar@gmail.comtomaz.flegar@gmail.com
Onewer