Najvišja dobrina ni dobra,
zato v resnici vsebuje dobroto.
Najnižja dobrina teži k dobroti,
zato je v resnici daleč stran.
Najvišja dobrina deluje brez delovanja.
Najnižja vrlina si nenehno prizadeva.
Najvišje sočutje deluje samo od sebe,
zanj ni treba storiti ničesar.
Najvišja dobrota deluje sama od sebe
in je vidna v dejanjih.
Zato nesmrtni že s svojo pojavo
vsebuje vse kvalitete
in se ne potrjuje z dokazovanjem.
Ko se ločiš od Daa, se pojavi vrlina.
Ko se ločiš od vrline, se pojavi človečnost.
Ko človečnost zbledi,
potem več pravičnost ni več pravičnost
in se pojavi olika.
Prava olika temelji na predanosti.
Pomanjkanje odlike je začetek težav,
ki se jih rešuje s pestmi.
Nevedni zato išćejo zunaj sebe
in tako ne poznajo svojega izvora.
Zato nesmrtni v svoji notranjosti biva
s koreninami v Dau in se ne obrača navzven.
Deset tisoč stvari ga ne zmede,
ker se izogiba skrajnostim,
ostaja v praznini.
- Dao De Jing, izrek 38
