Dobrodošli na Tomaževi strani

Namen te strani je opis Tomaževega dela.

Na njej najdete vse kar je povezano z njegovim delom, gibanjem, seminarji, delavnicami. zdravljenjem, spreminjanjem resničnosti...

Splošni pogoji

Z registracijo na stran potrjujem, da se prijavljam tudi na splošne novice, s prijavo na e-novice pa še na regionalne novice in dogodke, ki jih izberem v padajočem meniju.

Prijavite se

Novice - prijavite se!

Naročam se na e-novice, ki se dotikajo dogodkov v vaši regiji in na splošne novice
Izberite regijo, kjer živite:
Prijavljam se in strinjam s pogoji

Ga. Chenoy (iz Bombaja) je vprašala Bhagavana ta večer (po tem, ko je bral Kdo sem jaz?)

Ga. Chenoy (iz Bombaja) je vprašala Bhagavana ta večer (po tem, ko je bral Kdo sem jaz?), če je primerna stvar za narediti, če vpraša sebe “Kdo sem jaz?” in si pove, da ni to telo, temveč duh, iskra božanskega ognja. Bhagavan je najprej rekel, “Da, lahko bi naredila to ali karkoli se ti prikaže. Prišlo bo prav na koncu.” Vendar pa je je čez kratek čas rekel, “Obstaja stanje v začetku, ko se identificiraš s telesom, ko še imaš telesno zavest, Na tej stopnjiimaš občutek, da si drugačna od resničnosti ali Boga in potem, da misliš misliš o sebi kot o podaniku Boga ali služabnici ali ljubimki Boga. To je prva stopnja. Druga stopnja je, ko misliš o sebi kot o iskri božanskega ognja ali o žarku iz božanskega Sonca. Celo takrat je tam je še vedno občutek razlike in telesne zavesti. Tretja stopnja bo prišla, ko bodo vse takšne razlike prenehale obstajati in boš prepoznala, da samo Jaz obstaja. Obstaja ‘jaz’, ki pride in gre in še en ‘jaz’, ki vedno obstaja in vztraja. Tako dolgo, dokler prvi ‘jaz’ obstaja bo telesna zavest in čuti različnosti ali bheda buddhi vztrajala. Takrat nisi zavestna telesa ali sveta. Le takrat, ko ta ‘jaz’ ponovno vznikne, kakor hitro se zbudiš iz spanca, se začneš zavedati telesa in sveta. A v spanju si obstjala le ti sama. Saj, ko vstaneš si sposobna reči ‘jaz sem spala dobro’. Ti, ta prebujen in ta, ki pravi tako, so isti, ki so obstajali med spanjem. Ne praviš, da je ‘jaz’, ki je vztrajal med spancem bil drugačen ‘jaz’ od ‘jaza’ prisotnega v prebujenem stanju. Ta ‘jaz’, ki vztraja vedno in ne pride in ne gre je resničnost. Drugi ‘jaz’, ki izgine v spanju ni resničen. Posameznik bi moral poizkusiti in prepoznati v prebujenem stanju, da stanje, ki ga vsi dosežejo podzavestno v spanju, je tanje, ker izgine mali ‘jaz’ in da obstaja le resničen ‘jaz’. Na tej stopnji je Ga. C. vprašala, “A kako to storiti?”. Bhagavan je ponovil: “S spraševanjem vseh misli. Če jo vprašaš od kod vznika, bo izginila.”

- Sri Ramana Maharshi, Dan za dnem z Bhagavanom, 24.11.1946

Gledaj resničen Jaz in potem bo ta zmeda s telesom izginila

Gledaj resničen Jaz in potem bo ta zmeda s telesom izginila.
Dokler ta resnica ni spoznana, bo obstajalo to veliko žalovanje zaradi napačne idenitikacije. Rojstvo in smer in ponovno rojstvo te če pripravita do tega, da preiskuješ vprašanje in odkriješ, da rojstva in ponovna rojstva ne obstajajo: nanašajo se na telo in ne na Jaz.

S: Ali vidiš mrtve?

M: Da, v sanjah.

S: Zakaj duša umre v otroštvu? Ne zdi se prav, ker ni imela dovolj življenjskih izkušenj, da bi dosegla spoznanje.

M: Ne poznaš otrokovega vidika ! Tvoje preprosto prihaja iz intelekta. Mi in naši otroci smo vsi od Boga in v Bogu
Bog poskrbi o nas in za naše otroke.

S: Kaj pa po smrti?

M: Vprašuj se najprej, "Kdo ali kaj je to, kar je bilo rojeno?"
To je telo, ne ti. Zakaj skrbi o stvareh onstran tebe, kot smrt, ko pa je tvoj Jaz tukaj in prisoten?

- Sri Ramana Maharshi, Zavestna nesmrtnost, s.. 118

Dejstvo je, da si ignorantski do svojega blaženega stanja.

Dejstvo je, da si ignorantski do svojega blaženega stanja.

Ignoranca se pojavi in potegne tančico čistega Jaza, ki je blaženost. Poizkusi so usmerjeni le, da odstranijo to tančico nevednosti, ki je le znanje. Napačno znanje je napačna identifikacija Jaza s telesom, umom, itn. Napačna identfikacija mora oditi in potem ostane Jaz sam.

Zato je Spoznanje za vse; Spoznanje ne dela razlik med temi, ki si prizadevajo. Prav dvom, če lahko spoznaš in predstava 'nisem spoznal' sta sama po sebi ovire. Osvobodi se tudi teh ovir.

- Maharshi's Gospel

Kaj naj bo um odstranjen ali presežena relativna zavest?

S: Kaj naj bo um odstranjen ali presežena relativna zavest?

M: Um je po naravi nemiren.
Začni ga osvobajati od njegovega nemira tako, da mu daš mir;
osvobodi ga motenj;
potem ga treniraj,
da naj gleda navznoter in naredi iz tega navado.
To narediš tako, da ignoriraš zunanji svet in odstraniš ovire do miru v umu.

S: Kako se odstrani nemir iz uma?

M.: Zunanji stiki - stiki z objekti, ki so drugačni od samih sebe - naredi um nemiren.
Izguba interesa v ne-Jaz, (vairagya), je prvi korak.
Potem sledijo navade introspekcije in concentracije.
Okarakterizirane so z nadzorom zunanjih čutil, notranjih sposobnosti ipd. (sama, dama, etc.), kar se konča v samadhiju (nemoten um).

- Sri Ramana Maharshi, iz Govori s Sri Ramana Maharshijem, Pogovor 26.

On, ki se preda Jazu, ki je Bog, je najčudovitejši podanik

On, ki se preda Jazu, ki je Bog, je najčudovitejši podanik. Predati se Bogu pomeni ostati nenehno v Jazu, brez, da bi dal prostor dvigovanju drugih misli kot le na Jaz. Katerakoli bremena so predana Bogu, jih On prenaša. Ker vrhovna moč Boga naredi, da se vse stvari premaknejo, zakaj bi potem mi, brez tega, da bi se jim podvgli, nenehno skrbeli z mislimi o tem, kaj bi bilo potrebno narediti in kako ter kar ne bi smelo biti narejeno in kako ne? Vemo, da vlak prevaža vsa bremena, torej, potem ko se vkrcamo nanj, zakaj bi potem morali nositi  našo malo prltjago na glavi in se pri tem počutili neudobno, namesto, da bi jo položili dol na vlak in se počutili sproščeno?

- Sri Ramana Maharshi, 'Who Am I?', Q. 18 ['Of the devotees, who is the greatest?']

Bodi svoj resničen Jaz

BODI SVOJ RESNIČEN JAZ
 
Ta, ki svetuje 'gorečemu iskalci', da naj stori to ali oni, ni pravi Mojster.
 
'Iskalca' že mučijo njegove dejavnosti in želi 'Mir' in 'Počitek'. Z drugimi besedami, želi zaustavitev svojih dejavnosti. Namesto tega mu je rečeno, da naj nekaj še dodatno naredi ali namesto tega, neko drugo aktivnost.
 
Ali je to lahko pomoč 'iskalcu'?
 
Aktivnost je 'kreacija'; 'aktivnost' je uničenje posameznikove vrojene sreče. Če se zagovarja 'aktivnost', svetovalec NI Mojster, temveč 'ubijalec'. Bodisi se lahko reče, da naj pride 'Stvarnik' (Brahma) ali Bog Smrti (Yama) v preobleki Mojstra. On ne more 'Odrešiti' učenca; vendar pa lahko le okrepi njegovo perje.
 
Kaj je torej za doseči? Stvar ostane, da se jo doseže, če še 'NI' dosežena. Vendar pa, je tu eno resnično 'Bitje', ki je 'TO'. Bodi svoj resničen 'JAZ'.
 
- BHAGAVAN, iz "POGOVORI S SRI RAMANA MAHARSHIJEM" ,
Tomaž Flegar, Ponedeljek-Petek 9h-17h Grič 32, 1000 Ljubljana-Brdo * GSM: 041 890 078 * tomaz.flegar@gmail.comtomaz.flegar@gmail.com
Onewer