Dobrodošli na Tomaževi strani

Namen te strani je opis Tomaževega dela.

Na njej najdete vse kar je povezano z njegovim delom, gibanjem, seminarji, delavnicami. zdravljenjem, spreminjanjem resničnosti...

Splošni pogoji

Z registracijo na stran potrjujem, da se prijavljam tudi na splošne novice, s prijavo na e-novice pa še na regionalne novice in dogodke, ki jih izberem v padajočem meniju.

Prijavite se

Novice - prijavite se!

Naročam se na e-novice, ki se dotikajo dogodkov v vaši regiji in na splošne novice
Izberite regijo, kjer živite:
Prijavljam se in strinjam s pogoji

Ali je izkušnja Najvišjega stanja enaka za vse?

S: Ali je izkušnja Najvišjega stanja enaka za vse?
Ali obstaja med njimi kakšna razlika?

M: Najvišje stanje je enako in tudi izkušnja je enaka.

S: A jaz najdem kakšno razliko med vzajemnom delovanjem, ki je položeno na Najvišjo Resnico.

M: Mesedojna delovanja so narejena z umom. Umovi so različni in tako so interpretacije različne.

S: Mislim vprašati ali se iskalci izražajo drugače drug od drugega?

M: Izrazi se lahko razlikujejo glede na naravo isklaca.
Le- ti so namenjeni temu, da vodijo iskalce.

S: Eden videc govori v besedah krščanstva, drugi spet v teh od islama, tretji Budizma ipd.Ali je to zaradi njihove vzgoje?

M: Kakršnakoli je že njihova vzgoja, je njihova izkušnje enaka.
Vendar pa se načini izražanja razlikujejo glede na okoliščine.

- Sri Ramana Maharshi, Pogovori s Sri Ramana Maharshijem, Pogovor 595

Koncentracija pomeni ne misliti ničesar.

Bhagavan:

Koncentracija pomeni ne misliti ničesar.
Po drugi strani, pa je
postaviti vstran vse druge misli,
ki preprečujejo pogled v našo resnično naravo.
Vsi naši napori so le usmerjeni
v dvigovanje tančice nevednosti.
Seda se zdi težko dušiti misli.
V prerojenem stanju bo bolj težko
priklicati misli.
Pa, a so to stvari, o katerih naj razmišljamo?
Obstaja le Jaz.
Misli lahko delujejo le takrat, ko obstajajo predmeti.
Vendar pa predmetov ni.
Kako sploh lahko vzniknejo misli?
Navada nas pripravi do tega, da verjamemo,
da je težko prenehati misliti.
Posameznik ne bi mogel bitil bolj neumen,
če bi preko mislim nepotrebno vplival nase
vkolikor bi odkril napako

- Sri Ramana Maharshi, Pogovor 398.

Poglavje 4: Doseganje

1.Katero je stanje doseganja znanja?
To je trdno in breznaporno vztrajanje v Jazu v katerem um, ki je postal eno z Jazom, posledično ponovno ne vznikne, nikoli. Tako rekoč, kot imate ponavadi in spontano zamisel, ko premišljujete o telesu: ‘Jaz nisem ovca ali krava ali katera koli druga žival, temveč človek’, na enak način pravijo zanj, ki je dosegel trdno znanje, da ima zamisel, ‘Jaz nisem principi (tatwas), kjer se vse začne s telesom in konča z zvokom (nada), temveč Jaz, ki je obstoj, zavest in blaženost’, vrojena samo-zavest (atmaprajna).
 
2.K kateremu od sedmih stopenj zanja (jnana-bhoomikas)* pripada modrec (jnani)?
Pripada k četrtemu stanju.
 
3.Če je temu tako, zakaj obstajajo še tri stopnje, ki jih lahko razlikujemo ini so višje njemu?
Označne stopnej štiri do sedem temeljijo na izkušnjah spoznane osebe (jivanmukta). To niso stanja znanja ali sprostitve. Kakor dolgo se zadeva znanje in sprostitev, ni moč narediti nobenega razlikovanja v teh štirih stopnjah.
 
______________________________
* Sedem jnana bhoomikas-ov je:-
1. subheccha (želja po razsvetlitvi).
2. vicharana (povpraševanje).
3. tanumanasa (oslabljen um).
4. satwapatti (samo-spoznanje).
5. asamsakti (nenavezanost).
6. padarthabhavana (nezaznavnost predmetov).
7. turyaga (transcendenca).
Ti, ki so dosegli zadnje štiri bhoomikas se imenujejo brahmavit, brahmavidvara, brahmavidvariya in brahmavid varistha.
 
- Sri Ramana Maharshi, Duhovna navodila, Poglavje 4

Torej moram iti nazaj in izslediti vir misli.

 

S: Torej moram iti nazaj in izslediti vir misli.

M: Prav tako; na ta način bodo misli izginile in ostal bo samo Jaz.

V bistvu za Jaz ne obstaja ne znotraj ne zunaj.

Ta dva sta le projekciji ega.

Jaz je čist in absoluten.

S: To razumem le intelektualno. Ali ni inelekt v pomoč pri spoznanju?

M: Da, do dolečene stopnje.

Klub temu, spoznaj, da Jaz preide intelekt - le-ta mora izginiti, da bi dosegel Jaz.

S: Ali moje spoznanje pomaga drugim?

M: Da, vsekakor.
To je najboljša možna pomoč.

Vendar pa, drugi ne obstajajo, da bi jim pomagal.

Realizirano bitje vidi Jaz, pravtako kot zlatar ocenjuje zlato različnih druguljev.

Ko se identificiraš s telesom, potem le obstajajo le oblike in podobe.

Vendar pa, ko presežes svoje telo, drugi izginejo, skupaj s tvojo telesno zavestjo.

S: Ali je enako z rastlinami, drevesi, ipd.?

M: Ali le-te sploh obstajajo ločeno od Jaza?
Odkrij to.
Misliš, da jih vidiš.
Misel je proicirana navzven iz tvojega Jaza.
Odkrij od koder vznika.
Misli bodo prenehale rasti in ostal bo samo Jaz.

- Sri Ramana Maharshi, Pogovori s Sri Ramano Maharshijem, Pogovor 13.

Kaj so značilnosti resničnega učitelja (Sadhuruja)?

1.Kaj so značilnosti resničnega učitelja (Sadhuruja)?
Stabilno vztrajanje v Jazu, gledanje na vse z enakim pogledom, neomajan pogum vedno, v vseh prostorih in v vseh okoliščinah ipd.

2. Kaj so značilnosti iskrenega učence (sadsisya)?
Intenzivno stremljenje za odstranitvijo žalosti in doseganje radosti in intenzivna nenaklonjenost vsem vrstam vsakodnevnih užitkov.

3.Kaj so karakteristike navodil (upadesa)?
Beseda ‘upadesa’ pomeni: ‘blizu prostora ali sedeža’ (upa - blizu, desa - prostor ali sedež). Guru, ki je utelešenje tega, kar je označeno z besedami sat, chit, ananda (obstoj, zavest in blaženost), preprečuje učencu, ki je zaradi svojega sprejemanja oblik predmetov čutil služil iz svojega resničnega stanja in je posledično vznemirjen s klofutami radosti in žalosti, da bi nadaljeval tako in ga vzpostavi v njegovo lastno resnično naravo brez razlikovanja.
Upadesa tudi pomeni prikazovanje oddaljenega predmeta prav blizu. Prinešen je domov k učencu, da je Brahman za katerega verjame, da je oddaljen in različen od njega, blizu in ni različen od njega samega.

- Sri Ramana Maharshi, Duhovna navodila

Bhagavam je razložil, da je Jaz ena resničnost, ki vedno obstaja

Bhagavam je razložil, da je Jaz ena resničnost,
ki vedno obstaja in da se zaradi njegove luči
vse druge stvari vidne.

To pozabimo in se osredotočamo na vse pojavnosti,
tako na tiste, ko so osebe pristone
in ko jih ni.
oboje, ko osebe nekaj izvajajo kot v gledališču
in ko ni bilo nič izvedeno.

Luč je ta, ki nam omogoči videti dvorano,
osebe in igranje.

Tako zelo smo prevzeti
s premeti ali s pojavnostjo,
ki jo razkriva luč,
da ne polagamo nobene pozornosti na luč.

V prebujenem stanju ali v stanju sanjanja,
v katerem se stvari pojavijo
in v stanju spanja
v katerem ne vidimo nič,
tam vedno obstaja luč zavesti ali Jaza;
kot luč v dvorani, ki vedno gori.

Stvar, ki jo je potrebno narediti, se je osredotočini na tega, ki gleda
in ne na videno,
ne na predmete,
temveč na luč,
ki jih razkriva.

- Sri Ramana Maharshi, Dan za dnem z Bhagavanom, 16.9.1945

Tomaž Flegar, Ponedeljek-Petek 9h-17h Grič 32, 1000 Ljubljana-Brdo * GSM: 041 890 078 * tomaz.flegar@gmail.comtomaz.flegar@gmail.com
Onewer