1.Katero je stanje doseganja znanja?
To je trdno in breznaporno vztrajanje v Jazu v katerem um, ki je postal eno z Jazom, posledično ponovno ne vznikne, nikoli. Tako rekoč, kot imate ponavadi in spontano zamisel, ko premišljujete o telesu: ‘Jaz nisem ovca ali krava ali katera koli druga žival, temveč človek’, na enak način pravijo zanj, ki je dosegel trdno znanje, da ima zamisel, ‘Jaz nisem principi (tatwas), kjer se vse začne s telesom in konča z zvokom (nada), temveč Jaz, ki je obstoj, zavest in blaženost’, vrojena samo-zavest (atmaprajna).
2.K kateremu od sedmih stopenj zanja (jnana-bhoomikas)* pripada modrec (jnani)?
Pripada k četrtemu stanju.
3.Če je temu tako, zakaj obstajajo še tri stopnje, ki jih lahko razlikujemo ini so višje njemu?
Označne stopnej štiri do sedem temeljijo na izkušnjah spoznane osebe (jivanmukta). To niso stanja znanja ali sprostitve. Kakor dolgo se zadeva znanje in sprostitev, ni moč narediti nobenega razlikovanja v teh štirih stopnjah.
______________________________
* Sedem jnana bhoomikas-ov je:-
1. subheccha (želja po razsvetlitvi).
2. vicharana (povpraševanje).
3. tanumanasa (oslabljen um).
4. satwapatti (samo-spoznanje).
5. asamsakti (nenavezanost).
6. padarthabhavana (nezaznavnost predmetov).
7. turyaga (transcendenca).
Ti, ki so dosegli zadnje štiri bhoomikas se imenujejo brahmavit, brahmavidvara, brahmavidvariya in brahmavid varistha.
- Sri Ramana Maharshi, Duhovna navodila, Poglavje 4
