Dobrodošli na Tomaževi strani

Namen te strani je opis Tomaževega dela.

Na njej najdete vse kar je povezano z njegovim delom, gibanjem, seminarji, delavnicami. zdravljenjem, spreminjanjem resničnosti...

Splošni pogoji

Z registracijo na stran potrjujem, da se prijavljam tudi na splošne novice, s prijavo na e-novice pa še na regionalne novice in dogodke, ki jih izberem v padajočem meniju.

Prijavite se

Novice - prijavite se!

Naročam se na e-novice, ki se dotikajo dogodkov v vaši regiji in na splošne novice
Izberite regijo, kjer živite:
Prijavljam se in strinjam s pogoji

Kakršnekoli misli vzniknejo kot ovira posameznikovi sadhani (duhovni disciplini), umu ne bi smel dovoliti, da gre v njihovi smeri, temveč bi moral počivati v posameznikovem Jazu, ki je Atman; posameznik bi moral ostati kot priča čemur koli kar se zgodi, prevzeti odnos 'Naj se kakršne koli čudne stvari, ki se zgodijo, zgodijo; naj vidim!' To bi morala biti posameznikova praksa. Z drugimi besedami, posameznik se ne bi smel identificirati s pojavi, posamezink ne bi smel nikoli opustiti svoj Jaz. To je primerno sredstvo za uničenje uma (manonasa), ki je narava gledanja telesa kot Jaza, in ki je vzrok vseh prej omenjenih ovir. Ta metoda, ki lahko uniči egoičnost si zasluži, da se imenuje predanost (bhakti), meditacija (dhyana), koncentracija (joga) in znanje (jnana).

- Sri Ramana Maharshi, iz 'Self-enquiry' ('Vichara Sangraham'), Q. 4.

Kako videti Boga?
Videti ga pomeni, da te je On použil.
Kako videti Jaz?
Koj je Jaz eno brez pomisleka,
ga je nemogoče videti.

- Sri Ramana Maharshi, REsničnost v štiridesetih verzih, 21

Obstaja 'jaz', ki pride in gre in drug 'jaz', ki vedno obstaja in vztraja. Kakor dolgo prvi 'jaz' obstaja, bodo vztrajali telesan zavest in različnost čutov ali bheda buddhi. Le, ko ta 'jaz' umre, se bo resničnost sama razkrila.

- Sri Ramana Maharshi, Dan za dnem, 24.11.1946

M.: Jnana Marga in Bhakti Marga (prapatti [i.e. samo predaja]) sta eno in isto.Samo predaja vodi do prepoznave na enak način, kot to stori povpraševanje. Popolna samo predaja pomeni, da nimaš nadaljnjig mislih o 'jazu'. Potem so vse tovje predispozicije (samskare) oprane stran in ti si svoboden. Na koncu kateregakoli poteka več ne bi smel nadaljevati  kot ločena entiteta.

- Sri Ramana Maharshi, iz 'Talks with Sri Ramana Maharshi', govor 31

Odsev na Jazu, ki se ga na ta način nenehno vadi, bo uničil um in za tem bo uničil sebe kot palico, ki jo uporabimo za razpihovanje žerjavice, v kateri gori telo. To stanje je to, ki se imenuje sprostitev.

- Sri Ramana Maharshi, iz 'Self-enquiry' ('Vichara Sangraham'), Q. 37.

Ko se um razširi v obliki neštetih misli, postane vsaka misel šibka;
a ko se misli raztopijo, postane um eno-osmerjen;
za takšen um bo postalo Samo-povpraševanje lahko.

- Sri Ramana Maharshi, Kdo sem Jaz, st. 10

Breznaporno zavedanje in zavedanje brez izbire je naša prava narava.
Vendar pa je posameznik ne more doseči brez napora, napor zavestne meditacije.

Ta meditacija lahko zavzame kakršno koli obliko, ki ti najbolj odgovarja
Razumi, kaj ti pomaga držati stran vse druge misli in posvoji to v svoji lastni meditaciji.

Seveda vsi, vsaka knjiga pravi, "Bodi tiho in mirno.".
Vendar pa to ni lahko. To je, zaradi česar je potreben ves ta napor.

- Sri Ramana Maharshi, Dan za dnem, 11.1.1946

Ko se ego konča, posameznik postane resničen podanik;
ko se ego konča, posamezink tudi postane tisi ke ve;
ko se ego konča, posameznik postane Bog.
Ko se ego konča, milost zapolni ves prostor.

- Sri Ramana Maharshi

Zakaj te skrbi življenje po smrti?
Če prepoznaš sedanjega, boš vedel vse.

- Sri Ramana Maharshi, Dan za dnem, 31.5.1946

Obstaja tisoč in ena stvar, ki je poimenovana Atman. Iskanje Atmana je vedeti to, kar Atman v resnici je.
 
~ Sri Ramana Maharshi

Um bo obstajal le tako dolgo, kakor dolgo misliš na zunanje stvari.

- Sri Ramana Maharshi, Dan za dnem, 18.10.1946

Koncept, da obstaja cilj in pot do njega, je napačna.
Mi smo cilj ali mir, v vsakem primeru.
Znebiti se notacije, da nismo mir, je vse kar je potrebno.

- Sri Ramana Maharshi, Dan za dnem, 16.9.1956

Kozmični um s tem, ko ni omejen z egom, nima nič ločenega od sebe in se zato le zaveda.

~ Sri Ramana Maharsh

Stvar, ki jo je potrebno narediti je, osredotočiti se na tega, ki gleda in na na to, kar je videno, ne na objekte, temveč na svetlobo, ki jih razkrije.

- Sri Ramana Maharshi, Dan za dnem, 16.9.1945

M: Predaja lahko stopi v učinkovanje samo, ko je storjena s popolnim znanjem o tem, kaj resnična predaja pomeni. Takšno znanje pride po poprraševanju in odsevanju in se konča v stalnosti v samo predaji. Med jnano in aboslutno predajo Gospodu ni razlike, torej, v misli, v besedi in dejanju. Da bi bilo popolna, mora biti brezpogojna predaja ; podanik se ne more pogajati z Gospodom ali zahtevati usluge v Njegovih rokah. Takšna popolna predaja sestavlja vse; je jnana in vairagya, predanost in ljubezen.

- Sri Ramana Maharshi, iz 'Maharsh's Gospel': I.IV ('Bhakti in Jnana')

Kar pride, bo tudi odšlo.
Ostalo bo samo to, kar vedno je.

- Sri Ramana Maharshi, Dan za dnem, 16.9.1945

Tomaž Flegar, Ponedeljek-Petek 9h-17h Grič 32, 1000 Ljubljana-Brdo * GSM: 041 890 078 * tomaz.flegar@gmail.comtomaz.flegar@gmail.com
Onewer