Dobrodošli na Tomaževi strani

Namen te strani je opis Tomaževega dela.

Na njej najdete vse kar je povezano z njegovim delom, gibanjem, seminarji, delavnicami. zdravljenjem, spreminjanjem resničnosti...

Splošni pogoji

Z registracijo na stran potrjujem, da se prijavljam tudi na splošne novice, s prijavo na e-novice pa še na regionalne novice in dogodke, ki jih izberem v padajočem meniju.

Prijavite se

Novice - prijavite se!

Naročam se na e-novice, ki se dotikajo dogodkov v vaši regiji in na splošne novice
Izberite regijo, kjer živite:
Prijavljam se in strinjam s pogoji

Iz funkcionalnega gledišča ima ego eno in edino karakteristiko. Ego funkcionira kot vozel med Jazom, ki je čista zavest in fizičnim telesom, ki je negibno in slabo čutno.

Ego se zato imenuje chit-jada-granthi [vozli med zavestjo in negibnim telesom].

Če ostaneš kot 'jaz', ti sam, brez misli, bo jaz-misel izginila in zabloda bo izginila za vedno. V kino predstavi lahko vidiš slike le v zelo temni svetlobi ali v temi. Vendar pa, ko so vse luči prižgane, slike izginejo. Na enak način tudi izginejo vsi objekti v poplavi luči vrhovnega armana.

BHAGAVAN

A: Vprašano je bilo glede narave sreče.

M: Če človek misli, da se njegova sreča pojavi zaradi zunanjig vzrokov in njegove lastnine, je razumljivo zaključiti, da se ta sreča mora povečati s povečanje lastnine in izginiti sorazmerno z njenim zmanjšanjem. Zato,če se brez lastnine, bi njegova sreča morala biti enaka nič.  Kaj je resnična izkušnja človeka? Ali ustreza temu pogledu? V globokem spanju človek nima lastnine, tudi nima telesa. Namesto, da bi bil nesrečen, je prav srečen. Vsakdo si želi spati trdno. Sklep je, da je sreča vrojena v človeka in ni odvisna od zunanjih vzrokov. Posameznik mora spoznati svoj Jaz v skladu s tem, da bi odprl skladišče neomejene sreče.

Pogovori s Sri Ramana Maharshijem, pogovor 3

Odavati stran je zapustiti Jaz in vrniti se nazaj ponovno in ponovno je nedoločljiva in naporna velikost uma. ~ Sri Ramana Maharshi

Svobodna volja in Usoda traja tako dolgo kot obstaja telo. Vendar modrost preseže oboje, saj je Jaz onstran znanja in nevednosti.

('Govori s Sri Ramana Maharshijev' 346)

Tvoja prava narava je narava neskončnega duha.

Milina je vedno prisotna.

Ko um ostane v Srcu, 'jaz', ki je vir vseh misli odide in Jaz, ki večno obstaja zasije.

~ Kdo sem Jaz I? (Nan Yar?)
Bhagavan Sri Ramana Maharshi

Sreča je tvoja narava. Ni narobe je želeti si. Kar je napačno je iskati zunaj medtem, ko je notri,

~ Ramana Maharshi

Obstaja fiksno stanje, spanje, sanjanje in hoja so le stanje gibanja v njem.

So kot slike, ki se gibajo na zaslonu v kino predstavi. Vsakdo vidi zaslon kot tudi slike vendar pa ingnorira zaslon in upošteva le slike same.

Jnani pa v vsakem primeru zaznava le zaslon, ne slik. Slike se vsekakor gibajo na zaslonu, vednar pa ne učinkujejo nanj. Zaslon sam se ne giblje , temveč ostane statičen. Podobno, oseba potuje z vlakom in si misli, da se premika. V resnici le sedi in počiva na svojem stolu in je vlak ta, ki se premika hitro. On pa seveda prenese gibanje vlaka nase, ker je identificiran s telesom. Pravi: "Šel sem mimo ene postaje - sedaj druge - in še ene - in tako naprej." Malo premisleka bo pokazalo, da sedi in se ne premika in gredo mimo njega postaje. Vendar pa mu to ne preprečuje, da bi rekel, da je on potoval čez celo pot, kot če bi on vplival na gibanje vsakega koraka na poti. Jnani se popolnoma zaveda, da resnično stanje Bitja ostane fiksirano in statično in da se vsa dejanja odvijajo okoli njega. Njegova narava se ne spremeni in njegovo stanje ni niti najmanj prizadeto. Na vse gleda neobremenjeno in ostaja blažen. Njegovo je resnično stanje in tudi primarno in naravno stanje bitja. Ko ga enkrat človek doseže, postane fiksiran vanj. S tem, ko je fiksiran enkrat, bo ostal fiksiran vedno.

BHAGAVAN.

Govor 607.

Če dosežemo Jaz, so vse želje izpolnjene.

~ Sri Ramana Maharshi

  iz 'Govor 502

Kaj je tišina? Je večna zgovornost. ~ Sri Ramana Maharshi

Celo sedaj je misel 'jaz' oboje, brezmejna in omejena. Kakor dolgo misliš, da je telo, je omejena. Ob času prebujenja in preden se posameznik začne popolnoma zavedati zunanjega sveta, tega intervala, brezčasnosti, breprostornost, je to stanje resničnega!

- Sri Ramana, Zavestna Nesrmtnost

S: Ne razumem kaj bi moral početi in kaj ne.

Bhagavan: Ne skrbi. Za kar je usojeno, da boš naredil kot delo v tem življenju, boš to naredil, pa čeprav si to želiš ali ne.

Vse se zgodi ob svojem lastnem času.

Ta, ki je pripravljen na absolutno znanje, bo nekako slušal o njem in mu sledil.

Bhagavan

Govor 406

Biti miren je ne misliti.

Vedeti in ne misliti, je beseda.

BHAGAVAN

Hindujski gospod je vprašal kako je moč premagati strah pred smrtjo.

M: Odkrij, če si se rodil pred tem, kot pomisliš na smrt. Le ta, ki je rojen, lahko umre. Tudi v spancu si le tako dober kot ko si mrtev. Kakšen strah strah pred smrtjo obstaja tam?

(Iz 'Pogovori s Sri Ramana Maharshijem 318)

S: Torej je narobe začeti s ciljem, ali?

Bhagvan: Če obstaja cilj, ki ga je potrebno doseči, to ne more biti permanentno. Cilj že mora obstajati. Cilj želimo doseči z egom, vendar pa cilj obstaja pred egom. Kaj je v cilju, obstaja tudi pred rojstvom, torej, pred rojstvom egota. Ker mi obstajamo, se zdi, da tudi ego obstaja. Če gledamo na Jaz kot na ego, potem postanemo ego, če kot um, postanemo um, če kot telo, postanemo telo.

Misel je ta, ki gradi ovoje na tako mnogo načinov. Senca na vodi miglja. Ali lahko kdorkoli ustavi migljanje sence? Če bi se prenehala tresti, ne bi opazil vode, temveč le svetlobo.

Podobno ne zapazi egota v njegovih aktivnostih, temveč gledaj le svetlobo za njim. Ego je misel 'Jaz'. Resnični 'jaz' je Jaz.

Tudi ne-jaz ni ločen od Jaza.

Bhagavan

Tomaž Flegar, Ponedeljek-Petek 9h-17h Grič 32, 1000 Ljubljana-Brdo * GSM: 041 890 078 * tomaz.flegar@gmail.comtomaz.flegar@gmail.com
Onewer