Dobrodošli na Tomaževi strani

Namen te strani je opis Tomaževega dela.

Na njej najdete vse kar je povezano z njegovim delom, gibanjem, seminarji, delavnicami. zdravljenjem, spreminjanjem resničnosti...

Splošni pogoji

Z registracijo na stran potrjujem, da se prijavljam tudi na splošne novice, s prijavo na e-novice pa še na regionalne novice in dogodke, ki jih izberem v padajočem meniju.

Prijavite se

Novice - prijavite se!

Naročam se na e-novice, ki se dotikajo dogodkov v vaši regiji in na splošne novice
Izberite regijo, kjer živite:
Prijavljam se in strinjam s pogoji

Izrek 19

Opusti svetost in modrost
in ljudem se povrne bogastvo.
Opusti dobroto in pravičnost
in ljudje se bodo predano vrnili
k sočutju.
Opusti znanje in oliko
in ljudje ne bodo za ničemer žalovali.
Opusti iznajdljivost in dobiček
in tatovi se ne bodo pojavili.
Trem zakladom, ki niso za okras,
lahko slediš iskreno:
Postani miren.
Drži se čistosti.
Zmanjšaj sebičnost.

- Dao De Jing, izrek 19

Izrek 11

Trideset prečk zadržuje kolo,
a zaradi praznine je kolo uporabno.
Z gnetenjem gline ustvariš posodo,
a zaradi praznine v njej, je posoda uporabna.
Zgradš hišo in jih vgradiš vrata in okna.
Zaradi praznine v notranjosti je hiša uporabna.

Zato:
Oprijemljive stvari prinašajo uporabnost,
v praznini pa se skriva pot Neba.

Gibanje je ustvarjalnost uma,
ki namišljeno ustvarja čas in prostor.
Mirovanje je zavest bitja
in dotik večnosti.

- Dao De Jing, izrek 11

Izrek 18

Ko je naravna pot pozabljena,
prevlada učenost
in se pojavi hinavščina.
Ko se odnosi ohladijo,
se pojavijo dolžnosti.
Vse to vpliva na družino in družbo.
V neredu in zmešnjavi
pa se pojavijo vdani domoljubi.

- Dao De Jing, izrek 18

Izrek 10

Ali lahko ohraniš enost
brez najmanjše ločitve telesa in duha?
Ali lahko vodiš energijo v središče,
da dosežeš mehkobo in vitalnost novorojenca?
Ali lahko izostriš rahločutno zaznavanje,
da postane jasno in čisto?
Ali lahko skrbiš za ljudi,
ne da bi te poznali?
Ali lahko ostaneš miren,
ko se vrata življenja odprejo ali zaprejo?
Ali lahko brez dejavnosti
prodreš v središče zavesti?
Moč dobrote
rodi in hrani,
ustvarja in si ne lasti,
dela in ne pričakuje.
Vodi brez nadzora.

- Dao De Jing, izrek 10

Izrek 17

Nejvečji mojstri ostajajo neznani.
Drugi najboljši so radi nagrajeni.
Tretji so strahospoštovani.
Četrti so neimenovani.

Vera ni dovolj,
če ne najdeš zaupanja v sebe.

Nesmrtni govori brez besed.
Delo opravi za sto družin
in na koncu vsi govorijo:
"To smo dobro opravili."

- Dao De Jing, izrek 17

Izrek 9

Lok, ki ga napneš do konca, poči.
Rezilo, ki je nabrušeno do skrajnosti,
ne bo dolgo uporabno.
Prostor poln vrednot,
ni za vedno varen.
Čaščenje premoženja
in ponos
hitro privabita nesrečo.

Ko je delo končano,
se nesmrtni umakne
in s tem kaže pot življenja.

- Dao De Jing, izrek 9

Izrek 16

Dosezi popolno praznino.
Ostani vedno miren in čist
in deset ticoč stvari kot eno cveti.
Tako vidim vrnitev.
Resnično bitja rastejo in cvetijo,
a vsako od njih se vrne k izvoru.
Vrniti se k izvoru prinaša čistost in mirnost.
Vrnitev je poimenovana naravna pot.
Vrnitev k naravni poti je dotik večnosti.
Poznati večnost pomeni biti razsvetljen.
Nepoznavanje večnosti prinaša nesrečo.
Poznavanje večnosti prinese enost.
Vse je pomembno.
Pomembno pomeni nebesno.
Dao pomeni večno.
Izgubiti sebe pomeni biti eno.

- Dao De Jing, izrek 16

Izrek 8

Nejvečja dobrota je kakor voda.
Koristi desettisočim stvarem,
vendar si ne jemlje zaslug
in čisti tudi tista mesta,
ki so ljudem neljuba.
Zato ji je Dao blizu.

Najboljše mesto za
življenje na tem svetu
je globko v resničnem srcu.

Z dobroto služiš drugim.
Z ljubeznijo se jih dotikaš.
Z iskrenostjo si njihov prijatelj.
S prijaznostjo ustvarjaš dobre odnose.

Če vsak trenutek delaš dobro
in si ne jemlješ zaslug,
se potopiš v Dao.

- Dao De Jing, izrek 8

Izrek 15

Starodavni mojstri,
izurjeniv v vzganjanju svoje notranjosti,
ki so dosegli rahločutno bistvo enosti,
so tako globoko,
da jih z umom ni mogoče doseči.
Zaradi tega niso razumljeni.
S pozornostjo jih dosežeš previdno,
kot da greš čez poledenelo reko,
Previdno,
kot, da nevarnost preži
iz vseh štirih strani.
Previden, kot gost.
Mehak, kot led, ki se topi.
Čist, kot neobdelan les.
Odprt, kot dolina.

Kalen, kot motna voda si!
Če ti uspe biti miren, se počasi očistiš.
Kdor se zmore umiriti
sredi neprestanega gibanja,
ta počasi vidi in spozna izvor.
Če ostaneš na tej poti
in ne iščeš izpolnitve zunaj - renično prazen,
se ne postaraš
in sa navo rodiš odkraj!

- Dao De Jing. izrek 15

Izrek 7

Nebo je večno in Zemlja je stara.
Nebo in Zemlja sta večna in stara,
ker nista sama sebi namen
in večno služita drugim.
Zato nesmrtni ostaja ponižen,
a se vseeno upogne.
Ne polni samega sebe.
In ker ostaja prazen,
se lahko zazna.

- Dao De Jing, izrek 7

Izrek 14

Gledaš in ne vidiš - imenuješ nevidno.
Poslušaš in ne slišiš - imenuješ neslišno.
Prijemaš in ne primeš - imenuješ nedotakljivo.
Tem trem kvalitetam ni mogoče priti do konca,
ker se vse stapljajo v enosti,
ki zgoraj ni svetla
in spodaj ni temna.
Brezmejne neskončnosti
ni mogoče opisati.
Njen izvoe je onkraj obstoja,
njena oblika onstran oblik.
Ne obstaja na videz.
A samo na videz.
Spredaj ne vidiš obraza.
Zadaj ne vidiš hrbta.
V brazčasju je.

Zato:
Oprimi se trenutka sedanjosti
in našel boš izvor, imenovan pot.

- Dao De Jing, izrek 14

Izrek 6

Duhovni izvor je nesmrten,
imenovan skrivnostna mati.

Njena odprtina
so vrata izvora Neba in Zemlje.

Večen brez konca se zdi njen obstoj.
Vse daje od sebe brez napora.

- Dao De Jing, izrek 6

Izrek 13

Ko nekaj dobiš ali izgubiš, se vzemiriš.
Zato imej velike težave za sebičnost.
Kaj je mišljeno s tem?
Sta nagrada in poniževanje težavi?
Dobiti nekaj spremlja vznemirjenje.
Zakaj bi jemali velike težave za sebičnost?
Ker je sebičnost vzrok vseh težav!
Doseči sebe brez sebičnosti,
kakšne težave imaš po tem?
Tisti, ki najde sebe, služi Nebu,
zato mu je zaupano vse pod njim.
Če imaš rad sebe, služiš Nebu
in si nosilec Neba na zemlji.

Samo zdaj to lahko storiš.
Večnost se skriva v tem trenutku.
Tisti, ki vidi, to ve.

- Dao De Jing, izrek 13

Izrek 5

Nebo in Zemlja
se dotikata deset tisoč stvari
brez navezanosti,
zato se nesmrtni na prav nič ne veže.

Nebo in Zemlja ustvarjata,
kakor meh iz praznine
neskončno in neizčrpno.
Bolj, kot se giblje,
več proizvaja.
Lahko se izčrpaš v opisovanju.
Zato je najbolje biti v središču.

- Dao De Jing, Izrek 5

Izrek 12

Pet barv slepi oko.
Pet tonov gluši uno.
Pet okusov zmede okušanje.
Vrednost zmede srce.
Težko dosegljive stvari
pripravijo človeka k napačnemu ravnanju.

Zato
se Nesrmtni obrača v svoje središče
in ne sledi čutilom.
Zavrača zunanje in sledi notranjemu.

- Dao De Jing, izrek 12

Izrek 4

Dao je večno v središču in prazen,
a na videz se giblje v vse smeri.
Ker je večno v središču in prazen,
je njegov potencial neizčrpen.
Zares je videti globok,
deset tisoč stvarem je izvor.
Jim gladi robove
in sprošča vezi.
Svojo luč v njih skriva,
se s prahom pokriva
in smeje se v večnosti igra.
Ne vem čigavo dete je,
ker obstaja pred stvarnikom.

- Dao De Jing, izrek 4

Tomaž Flegar, Ponedeljek-Petek 9h-17h Grič 32, 1000 Ljubljana-Brdo * GSM: 041 890 078 * tomaz.flegar@gmail.comtomaz.flegar@gmail.com
Onewer