Dobrodošli na Tomaževi strani

Namen te strani je opis Tomaževega dela.

Na njej najdete vse kar je povezano z njegovim delom, gibanjem, seminarji, delavnicami. zdravljenjem, spreminjanjem resničnosti...

Splošni pogoji

Z registracijo na stran potrjujem, da se prijavljam tudi na splošne novice, s prijavo na e-novice pa še na regionalne novice in dogodke, ki jih izberem v padajočem meniju.

Prijavite se

Novice - prijavite se!

Naročam se na e-novice, ki se dotikajo dogodkov v vaši regiji in na splošne novice
Izberite regijo, kjer živite:
Prijavljam se in strinjam s pogoji

Pogled Advaite Vedante na zavest | Učenja

Obstajajo štirje možni pristopi, o katerih lahko govorimo in postavimo odnos med zavestjo in kako se le-ta nanaša na svet vključno z vašim lastnim telesom in umom.

Prvi prevladujoči pogled v svetu na to stvar, ki ga ima znanost pravi, da zavest izhaja iz objekta. Objekt je primaren, materija je primarna in iz tega izhaja zavest, kot sekundarni fenomen.

Splošen pogled v svetu.

Snov je v planetih in zvezdah in potem nekako nastane življenje in nekako živa snov v bolj razvite oblike, razvija možgane in živčni sistem in v tem možganih in živčnem sistemu, še enkrat, čudo, se pojavi zavest.

To je torej reduktiven pristop.

Zavest ni nič drugega, kot stranski produkt in fizični telo-um je glavna stvar. To je glavna stvar. Torej objekt je primaren, zavest je produkt objekta. To je prvič. Pogled na stvari na svetu in je materialističnem pogled, znanstveni pogled.

Drugi pogled na stvari na svetu je obraten.

Objekt, snov, vesolje, vse to je produkt zavesti in to je pogled na stvari vseh religij. Teističnih religij. Vesolje je ustvaril Bog.

Zakaj pravim zavest namesto Boga? Ker če vprašate vse religije sveta ali je vaš Bog zavesten ali nezavesten? Zavesten Bog. Nekako je zavestno bitje ustvarilo vesolje prostor, časa,  snovi, energije. To je tradicionalen teističen pogled na svet.

To je druga opcija.

Tretja opcija je, da niti eno od obeh ni ustvarilo druge. Obe sta fundamentalni resničnosti in med sabo komunicirata.

Če mislite da je to to, o čem govori David Chalmers, imate prav. Prav to predlaga. In prav to so starodavne Sankya Yoga filozofije predlagale.

Zavest in njeni objekti so neodvisne resničnosti, vendar pa komunicirajo med sabo. V Sankyi, Purusaprikiti. Zavest in njen objekt komunicirata.

Kje komunicirata? Interakcija je to, kar pravite, da ste vi.  Vi ste komunikacija zavesti in sveta, vesolja in energija.

To je tretji pogled na svet.

Zakaj pravim vse to? Moje področje je četrto, do katerega prihajamo, pogled na svet Advaite, pogled Advaite Vedante.

Ne, da objekt ustvarja zavest,  ne da zavest ustvarja objekt,  ne da sta to dve osnovni resničnosti, ki komunicirata med sabo, vendar pa je radikalen pogled Advaita Vedante, da obstaja ena ne dvojna resničnost,  ne dvojna pomeni, ne dva, to je pomen Advaite, ne dva, in ta nedvojna resničnost je zavest.

 Zakaj jo imenujemo ne dvojna?

 Ker se pojavlja, kot da bi bila dva.

 Zavest in svet tam zunaj.

 Advaita pravi, da se zavest sama pojavi, kot njen objekt. Dober primer bi bil to, kar um počne v sanjah. Gre se samo za um, ki se pojavi kot vi, ki ste sanjač v vaših sanjah in vaš svet vaših ljudi, stvari, dogodkov iz vaših sanj.

 Vse to je um.

Na zelo podoben način se zavest pojavi, kot to celo vesolje.  Kot svet tam zunaj, kot telo, celo kot um.

Spomnite se ti, ko ste imeli filozofsko izobraževanje. Advaita Vedanta ni v osnovi subjekt idealizma. Ni subjekt idealizma.

Ne rečeno, da si vi prestavljate svet tam zunaj. Namesto rega se zavest pojavlja kot vi in svet.  Kot je to rekel Vivekananda, samo en obstaja.

Pojavlja se kot duša narave.

Advaita Vedanta trdi, da je ta zavest o kateri govori,  da je ta ne dvojna resničnost, Brahman, Atman, čista zavest,  kakor koli jo že poimenujete,  prisotna tukaj in zdaj in je vi  in jo je vsekakor moč izkusiti znotraj "izkušnje".

Zapomnite se, potovanje pri Advaiti Vedanti  ni potovanje v prostoru.  Ne govorimo o tem, da gremo v prostor imenovan Nebesa,  na nek drugi kraj.

Ne. Tukaj je.

To ni potovanje v času. Ne govorimo o nečem, kar se bo zgodilo. Po naslednji inkarnaciji, po prihodu Kristusa ali po prihodu apokalipse ali po smrti.

Beseda »po«. Po je beseda časa,  pred in po ali celo po razsvetlitvi, niti po razsvetlitvi.

Dogaja se zdaj.  Je tukaj. Tukaj in sedaj in to ste vi. Ni potovanje po prostoru, ni potovanje po času.

Kako narediš to?

Imajo metodologije, lahko jih imenujete protokoli.

Imenujejo se prakriya. Prakriya pomeni določene metodologije, ki jih podaja Advaita Vedanta. Na primer: obstaja nekaj kar se imenuje povpraševanje v opazovalca, obstaja nekaj kar se imenuje povpraševanje v tri stanje prebujanja, sanjanja in globokega spanca in povpraševanje v pot nivojev človeške osebnosti

To so torej različne tehnike, ki nas popeljejo korak za korakom v našem razumevanju in kažejo na neko resničnost, za katero Advaita trdi, da smo.

Izrezek iz video clipa Counsciousness and Self: Swami Sarvapriyananda

(https://www.youtube.com/watch?v=J85Q6T2OGdc&list=LLAe3e_Wde5d6PvqgQu_Pcaw&index=15&t=0s)

Prevedel in priredil Tomaž Flegar

 

 

Tomaž Flegar, Ponedeljek-Petek 9h-17h Grič 32, 1000 Ljubljana-Brdo * GSM: 041 890 078 * tomaz.flegar@gmail.comtomaz.flegar@gmail.com
Onewer