- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
V originalu se beseda »užitek« ne pojavlja; beseda prenesena je bolj tehnična in je pogosto prevedena kot »ne boleče«. Neglede pa je spodaj ležeča misel zaviranje spoznanja, ki ga povzroča par nasprotij. Učenec se mora spomniti, da je v tej sutri chitta ali umska stvar, tista s katero se ukvarjamo, z modifikacijo se odvija kakor sta njena nestalnost in aktivnost kontrolirajoča dejavnika. Iz vida ne sme izgubiti dejstva, da se ukvarjamo z nižjo psihično naravo, ki je termin uporabljen okultno za procese nižjega uma kot tudi z a astralne in čustvene reakcije. Vsa aktivnost v spodnji naravi je rezultat kama-manasa ali uma obarvanega z občutji želja-volje nižjega človeka. Cilj Raja yoga sistema je, da bi morali zamenjati te impulze s premišljeno inteligentno aktivnostjo duše ali duhovnega človeka, čigar narava je ljubezen, čigar dejanja so modra (okultno razumljeno) in čigav motiv je razvoj skupine. Zato m,ora biti ta reakcija, ki se imenuje bolečina presežena isto kot užitek, saj so oboji od teh odvisni od identifikacije z obliko. Izpodriniti jih mora nenavezanost.
Zanimivo je opaziti, da je modifikacij internih organov in uma številčno pet. Manas ali um pogonski princip chitte ali umske snovi je peti princip in kot vse drugo v naravi, se manifestira v dvojnosti. Ta dvojnost je:
1. Nižji konkretni um, prikaz aktivnosti mentalnega telesa.
2. Abstraktni um, prikazan kot nižji aspekt ega.
V mikrokozmosu, človek, ta dualnost postane trojna modifikacija v mentalnem nivoju in v teh treh imamo v miniaturni sliki mikrokozmično manifestacijo. Te tri so:
1. Mentalni permanentni atom, najnižji aspekt duhovne triade ali duše,
2. Egoično telo, vzročno telo ali karana sarira,
3. Mentalno telo, najvišji aspekt nižjega osebnega jaza.
Mentalno telo samo ima pet modifikacij ali aktivnosti in je tako odsev ali se sklada s petim principom kot se ta kaže na petem nivoju, na mentalu. Modifikacije so nižja senca manasa (ali uma v mikrokozmični manifestaciji in je ta um odsev mahata (univezalni um) ali um, ki se manifestira v mikro kozmos. To je velika skrivnost toda se bo razkrilo človeku, ki preide pet modifikacij nižjega uma, ki se skozi ne navezanost na nižje identificira z višjim in ki tako rešuje skrivnost »Makare« in utira pod Kumare. Tukaj leži sled za bolj napredne študente te znanosti kot ezoteričnega problema Makare, namignjeno v Skrivni Dokrini avtorice H.P.Blavatsky.
