- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
Te oblike so že omenjene modifikacije v različnih prevodih, ki prenašajo subtilno resnico, ki zadeva neskončno raznovrstnost atoma; to so različne tančice duhovnega kanala in hitro spreminjajo preobrazbe katere preprečujejo, da se manifestira resnična narava duše. To so eksternalnosti, ki zakrivajo svetlobo notranjega Boga, ki sije skozi in ki so okultno govorjeno kot »padajoče sence pred obličjem sonca.«
Neločljiva narava življenj, ki sestavljajo te aktive prilagodljive oblike so se doslej pokazale premočne za dušo (notranji Kristjan, kot to pravijo Kristjani) in močem duše je bilo preprečeno, da se popolnoma izrazijo. Instinktivne moči »živalske duše« ali sposobnosti spojiti življenja, ki oblikujejo (duhovne) kanale ali telesa, ne puščajo na svobodo resničnega človeka in omejujejo njegove sposobnosti. Ta življenja so inteligentne enote neprostovoljnega loka evolucije, ki deluje nasproti samo-izrazu. Njihov cilj je drugačen od tega v notranjem človeku in oni zavirajo njegov napredek in samo realizacijo. »Postane omrežen (zaplete se) v njihove aktivnosti« in se more osvoboditi preden pride do zvoje dedne moče in miru in blaženosti. Ne more se dokopati »merila stasa celovitosti Kristusa« (Eph. 4:13) dokler več ni modifikacij, ki bi jih čutil, dokler oblike niso preobražene, njihove aktivnosti utišane in njihov nemir umirjen.
Učenca se spodbuja, da ima v glavi naravo tega aspekta evolucije, ki se nadaljuje v soglasju z njegovim lastnim. V njegovem pravilnem opazovanju tega problema pride spoznanje dela, ki ga je potrebn opraviti v praksi in zarodni yogi lahko začne svoje delo.
Nižje oblike so nenehno in nenehno aktivne, neskončno predbvidevajo oblike impulzivnih želja ali dinamičnih mentalnih miselnih form in le tukaj je »jemanje-forme« nadzirano in hrup nižje narave umirjen, da postane možno za znotraj vladajočo entiteto, da se osvobodi od suženjstva in nsili svojo vibracijo modifikacijam v nižji naravi.
To se doseže skozi koncentracijo – koncentriran napor duše, da zadržuje mirno pozicijo opazovalca ali sprejemnika in vidca. Ko lahko stori to nižji »spektakel« pospešeno spreminjajočih miselnih form in želja odpade in se lahko vidi resničnost, resnično področje znanja duše in kontaktira.
