- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
YOGA SUTRE PANTAJALIJA.
KNJIGA I
PROBLEM ZDRUŽITVE
- AUM. Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- Združitev (ali YOGA) se doseže skozi podreditev psihične narave in upora chitte (uma)
- Ko je to doseženo Yogi pozna sebe in resničnost takšno kot sta.
- Do sedaj se je notranji človek identificiral z obliko in z njenimi aktivnimi modifikacijami.
- Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- Te modifikacije (aktivnosti) so pravilno znanje, nepravilno znanje, fantazija, pasivnost (spanje) in spomin.
- Osnova pravilnega znanja je pravilna zaznava, pravilno sklepanje in pravilna prisotnost (ali točno evitentiranje)
- Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja.
- Fantazija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- Nadzor teh modifikacij notranjega organa, um, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi brez prekinitev potem je mirnost uma (odrekanje vitrisom) zavarovana.
- Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- Zaužitje teh nenavezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guna), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skoz iidentifikacijo.
- Naslednja stopnja samhadija je dosežena, ko se skozi na eno točko usmerjeno misel, zunanja aktivnost utiša. Na tej stopnji je um odziven le na subjektivne vtise.
- Pravkar opisani samadhi preide ne le preko meja pojavnega sveta; ne preide le preko Bogov in teh, ki se ukvarjajo le s konkretnim svetom.
- Drugi jogiji dosežejo samadhi in prispejo do razločevanja čistega Duha skozi verovanje, ki mu sledi energija, spomin, meditacija in pravilna percepcija.
- Doseganje tega stanja (duhovna zavest) je pospešeno za te, katera vilja je intenzivno živa.
- Ti, ki uporabljajo vilje se tudi razlikuje, saj je lahko njena uporaba intenzivna, zmerna ali nežna. V spoštovanju do doseganja resnične duhovne zavesti pa obstaja še ena pot.
- Z intenzivno predanostjo Ishvari je dobljeno znanje Ishvare.
- Ishvara je duša, nedotaknjena z omejitvami, svobodna karme in želja.
- Ishvara, Gurudeva, kal vsega znanja, se razširja v neskončnost.
- Ishvara, Gurudeva, ki je neomejena s časovno zavestjo, je učitelj prvobitnih gospodov.
- Gospod Ishvara je AUM (ali OM). To je Pranava.
- Skozi žvenket sveta in skozi odsev njegovega pomena se najde pot.
- Od tega pride spoznanje sebe (duše) in odstranitev vseh ovir.
- Ovire do znanja duše so telesne pomajkljivosti, mentalna inercija, napačno spraševanje, brezskrbnost, lenost, pomanjkanje hladnokrvnosti, napačna zaznava, nesposobnost doseči koncentracijo, neuspeh zadrževati meditativno stanje, ko se ga doseže.
- Bolečina, obup, napačno uporabljena telesna aktivnost in napačna usmeritev (ali nadzor) življenjskih tokov so rezultati ovir v nižji psihični naravi.
- Da bi prešli te ovire in njihove dodatke je potrebna intenzivna uporaba uma (ali principa) za nekogaršnjo resnico.
- Mir chitte (ali umske snovi) je moč prinesti skozi z vadbo sočutja, nežnosti, trdnosti namena in hladnokrvnosti v odnosu do užitka ali bolečine ali nasproti vsem oblikam dobrega in zlega.
- Mir chitte je tudi prinesen skozi z regulacijo prane ali življenjskega diha.
- Um je moč izuriti za trdnost skozi te oblike koncentracije, ki imajo odnos do zaznavanja čutov.
- Z meditacijo na svetlobo ali na sevanje je moč doseči znanje Duha in tako doseči mir.
- Chitta je stabilizirana in osvobojena iluzije medtem, ko je nižja narava očiščena in več ne popušča.
- Mir (usmerjenost chitte) lahko dosežemo skozi meditacijo na znanje, ki nam ga dajo sanje.
- Mir je moč tudi doseči skozi koncentacijo na to, kar je najdražje srcu.
- Na ta način se njegovo spoznanje razširja od neskončno majhnega do neskončno velikega in od annuja (atom madeža) do atme (ali Duha) je njegovo znanje izpopolnjeno.
- Zanj so te vrittis (modifikacije substance uma) v celoti kontrolirane, kar ima za posledico stanje identitete z in podobnosti s tem kar je spoznano. Tisti, ki zna, znanje in polje znanja postane eno, le kot kristal prevzame nase barve tega, kar se odseva v njem.
- Ko prejemnik spoji svet, idejo (ali pomen) in predmet se to imenuje mentalno stanje kritičnega mišljenja.
- Zaznava brez kritičnega mišljenja se pojavi, ko spomin več ne zadržuje nadzora, beseda in predmet sta nadkriljena in le ideja obstaja.
- Dva enaka procesa koncentracije, z ali brez kritične aktivnosti uma, lahko tudi uporabimo za subtilne stvari.
- Veliko vodi v subtilno in subtilno vodi v napredne stopnje do stanja čistega duhovnega bitja, ki se imenuje Pradhana.
- Vse to sestavlja meditacijo s semenom.
- Ko je doseženo to nad kontemplativno stanje, Yogi doseže čisto duhovno spoznanje skozi uravnovešeno tišino chitte (ali umske stvari)
- Njegova zaznava je sedaj nezmotljivo točna (ali njegov um razkriva le resnico).
- Ta določena zaznava je unikatna in razkriva to kar racionalni um (preko uporabe pričevanja, sklepov in zaključkov) ne more razkriti.
- To je sovražno, ali presega vse druge vtise.
- Ko je to stanje zaznave tudi zadržano (ali odstranjeno) potem se doseže čisti Samadhi.
PANTAJALIJEVE YOGA SUTRE
