- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
Določene stvari si mora učenec zapomniti, ko tehta to sutro:
1. Da je duhoven človek monada,
2. Da evolucijski proces, ki se izvaja do tega vrhunca ne ustvarja le osvoboditve duše od njenih omejitev treh svetov, temveč tudi osvoboditev duhovnega človeka od vseh omejitev, tudi samih dušinih. Cilj brezobličnosti ali osvobojenosti od cilja in otipljive manifestacije in resničnega pomena tega postane očiten, ko se učenec spomni enosti duha in snovi, ko je v manifestaciji oz. naših sedem nivojev je sedem podnivojev najnižjega kozmičnega nivoja, fizičnega. Posledično le »čas konca« in razkroj solarnega sistema razkrije pravi pomen brezobličnosti.
3. Gune so tri kvalitete snovi, trije učinki, ki so ustvarjeni, ko se makrokozmična energija, življenje Boga, ki obstaja neodvisno od jemanja oblike, spravlja v tek ali energizira snov. Tri gune so:
1. Sattya……Energija duha……….Monada…….Oče………… Ritem ali harmonična vibracija
2. Rajas…….Energija duše……….Ego…………Sin…………. Mobilnost ali aktivnost
3. Tamas…...Energija Snovi……...Osebnost……Sveti Duh….. Inercija
To troje odgovarja kvaliteti vsakega od treh aspektov, ki izražajo eno življenje. V takšem kratkem komentarju kot je to nujno potrebno ni mogoče povečati do nobene velikosti glede tega predmeta, toda nekatere ideje je moč pridobiti kot kaj je mišljeno s dovršitvijo ne navezanosti ko jo uporabimo za mikrokozmos ali makrokozmos. Tri gune so vse bile uporabljene, popolna izkušnje je bila pridobljena skozi uporabo oblike, zavest, razvita je bila percepcija zavedanja skozi navezanost na predmet ali na obliko, uporabljeni so bili vsi resursi, in duhovni človek (logoični) jih več ne rabi ali nima potrebe za njimi. Zato je osvobojen gun, osvobojen od tega, da bi jemal obliko kot rezultat navezanosti in vstopi v novo stanje zavesti, kar pa je za nas neuporabno, da bi o tem debatirali.
