- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
To je ena najbolj težkih suter za prevesti in ji tako dati njen resničen pomen. Vključena ideja je o konstantnem naporu, ki ga izvaja duhoven človek, da bi zadržal modifikacije ali fluktuacije uma in s tem nadziral nižjo in raznovrstno psihično naravo, da bi v popolnosti izrazil svojo lastno duhovno naravo. Tako in le tako lahko duhoven človek živi življenje duše vsak dan na fizičnem nivoju. Charles Johnston v svojem prevodu poizkuša podati ta pomen v besedah »pravilna uporaba volje je stalen napor, da stoji kot duhovno bitje.«
Vključena ideja je ta, da se uporabi za um (ki se smatra kot šesti čut) isto zadrževanje, ki so mu izpostavljeni peti nižji čuti: njihove zunanje aktivnosti se zaustavijo in so zadržane od odzivanja na poteg ali privlačnost na svoje določeno področje znanja.
