- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
Majhno število kratkih pojasnil je vse kar je potrebno razumeti kot pri sutrah kot je ta; intelektualno je njen pomen čist; v praksi pa jih je težko izvesti.
1. Notranji organ je seveda um. Zahodni misleci bi si morali zapomniti, da Vzhodni okultisti ne pojmujejo organov kot fizičnih organov. Razlog za to je, da fizično telo v svoji gostoti ali konkretni obliki in obravnavano kot princip, temveč preprosto kot otipljiv produkt aktivnosti resničnih principov. Organi, okultni povedano, so takšni centri aktivnosti kot um, mnogi permanentni atomi in centri sile v različnih kanalih. Vsi ti imajo svojo objektivno »senco« ali zunanji organ uma in raziskovalec bo odkril, da vsebina možganske votline odgovarja aspektom človeškega mehanizma, ki ga je moč najti na mentalnem nivoju. Ta zadnji stavek je potrebno poudariti; nosi namig tem, ki so sposobni izkoristiti njegovo prednost.
2. Neutrudno prizadevanje dobesedno pomeni konstantno prakso, nenehno ponavljanje in ponavljajoč se napor, da bi vsilil nov ritem staremu in da bi zatrl globoko vkoreninjene navade in modifikacije s strani institucije vtisov duše. Yogi ali mojster je rezultat potrpežljivega vztrajanja; njegov dosežek je sadež stalnega napora, ki temelji na inteligentnem vrednotenju (presoji) dela, ki ga je potrebno opraviti in cilja, ki ga je potrebno doseči in ne neenakomernega entuziazma.
3. Ne vezanost je ena stvar, ki sčasoma prinese zaznavo vseh čutil, da izvajajo svojo legitimativno funkcijo. S pomočjo ne navezanosti na te oblike znanja s katerimi čutila spravijo človeka v stik, pa le-te nenehno gubijo svojo zavezanost z njim; sčasoma pride čas, ko se človek osvobodi in postane mojster nad svojimi čutili in nad vsemi čutnimi kontakti. To ne vključuje stanja kjer so zakrneli in neuporabni, temveč je to stanje v katerem so uporabni yogiju, ko in kot si to izbere in seveda, če to izbere; uporabi jih v povečanju svoje učinkovitosti v skupinskem služenju in skupinskem prizadevanju.
