- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
Ta spomin zadeva več skupin spoznanja, bodisi aktiven ali pasiven; deluje z določenimi gručami znanih dejavnikov in te je moč našteti kot sledi:
1. Miselne podobe tega kar je otipljivo, objektivno in kar je bilo znano mislecem na fizićnem nivoju.
2.Kama-manasične (ali želje – spodnji um) podobe preteklih želja in njihovo zadovoljevanje. »Sposobnost delanja slik« povprečnega človeka temelji na njegovih željah (višjih in nižjih željah, navdihujočih ali sramotnih v smislu, da vlečejo navzdol) in jihovo znano zadovoljevanje. To ostane enako resnično za spomin pohlepnega človeka, na primer, in njegove latentne podobe zadovoljujoče večerje in podoba ortodoksnega svetnika, ki temelji na njegovi sliki radostnih nebes.
3. Ta spominska aktivnost, ki je rezultat mentalnega urjenja, kopičenja pridobljenih dejstev, kot posledica branja ali učenja in ki ne temelji čisto na želji temveč, ki ima svojo osnovo v intelektualnem interesu.
4. Vsi različni stiki, ki jih zadržuje spomin in jih prepoznava kot tiste, ki izhajajo iz zaznave petih nižjih čutil.
5. Te mentalne podobe, latentne v spominu ustvarjajo sposobnost, ki so vsota vsega dotaktnjenega znanja in priklicanih spoznanj preko pravilne uporabe uma kot šestega čuta. Vse te oblike spominskih lastnosti je potrebno izpustiti in ne več zadrževati; potrebno jih je prepoznati kot modifikacije uma, principa uma, ki razmišlja in zato kot del te delavne psihične narave, ki jo je potrebno prej prevladati preden lahko yogi upa, da doseže osvoboditev od omejitev in od vse nižje aktivnosti. To je cilj.
6. Zadnjič (saj več ni potrebno našteti več kompliciranih podstopenj) spomin vključuje tudi preko mnogih inkarnacij zbrane nakopičene izkušnje duše, ki so shranjene v resničnei zavesti duše.
