- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
Nekatere razlage narave vittrisa so mogoče potrebne tukaj. Vrittris so te aktivnosti uma, ki se dogajajo v zavestnem odnosu med uporabljenim čutom in med tem kar je zaznano. Stran od določene modifikacije mentalnega procesa ali trditve glede spoznanja Jaz-Sem-Jaz, so čuti lahko aktivni, pa se jih človek ne zaveda. Človek se zaveda tega kar vidi, okuša ali sliši; pravi »Vidim, okušam, slišim« in to je dejavnost vrittisa (ali teh mentalnih percepcij, ki imajo odnos do peti čutov), ki mu omogočijo, da prepozna dejstvo. S tem ko se umakne od aktivne zaznave čutov, z ne uporabo »zunanje« zavesti in z abstrakcijo zavesti iz periferije v center lahko vnese stanje pasivnosti – pomanjkanje pozornosti, kar ni samadhi Yogija, ne doseganje usmerjenosti v eno točko k čemur stremi učenec yoge, temveč kar je oblika transa. To samo povzročeno utišanje ne da je le škoda zanj, da bi dosegel najvišjo yogo, temveč je tudi pretirano nevarno v mnogih primerih.
Učenci bodo naredili dobro, če se bodo spomnili, da je prava aktivnost uma in njegova pravilna uporaba cilj yoge in to stanje, ki se imenuje »prazen um« in stanje pasivnega z odrezanimi ali posušenimi zaznavami čutnih odnosov ni del procesa. Spanje, na katerega se tu nanašamo ni prehajanje telesa v stanje dremanja, temveč dajanje vrittisov v spanec. To je negacija kontaktov čutov brez šestega čuta, uma, ki izpodriva njihove aktivnosti. V tem stanju spanja je človek odprt za halucinacije, uliziji, napačnim vtisom in obsedenostim.
Spanja je več vrst in ga je možno razdelati le na kratko in katerega komentar je sledeč.
1. Navaden spanec fizičnega telesa, kjer se možgani ne odzivajo na noben čuten stik;
2. Spanec vrittisa ali teh modifikacij mentalnega procesa, ki postavlja človeka v odnos z njegovim okoljem skozi medij čutov uma;
3. Spanec duše, ki, govorjeno okultno, pokriva ta del človeške izkušnje, ki datira it človeške prve inkarnacije dokler se ne »prebudi« v znanje plana in si prizadeva prinesti nižjega človeka vzporedno z naravo in voljo notranjega duhovnega človeka;
4. Spanec navadnega medija, kjer je eterično telo delno izrinjeno iz fizičnega telesa in je prav tako ločeno od astralnega telesa, kar vnaša stanje zelo resnične nevarnosti;
5. Samadhi ali spanec yogija, rezultat zavestnega znanstvenega umika resničnega človeka iz njegovega nižjega trojnega tulca (kanala), da lahko deluje na višjih nivojih in se pripravlja na neko aktivno služenje na nižjem;
6. Spanec Nirmanakayana, kar je stanje tako intenzivne duhovne koncentracije in osredotočanja v duhovno ali atmično telo, da se zavest, ki je zunaj ne umakne le iz treh nivojev človeške zaznave temveč tudi iz dveh nižjih izrazov duhovne Triade. Za namene tega svojskega in posebnega dela Nirmanakayana »spi«, da vsa stanja ohranijo za tretji ali atmični nivo.
