- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
To pomeni, da te podobe zares ne obstajajo tako daleč kot so priklicane s strani človeka samega, ustvarjene znotraj njihovih lastnih mentalnih aver, energizirane preko njihove volje ali želje in zato izginejo, ko je pozornost usmerjena drugam.
»Energija sledi misli« je osnovno načelo sistema Raja Yoge in je res tudi kadar se zadeva te iluzorne podobe. Te iluzorne podobe primarno padejo v tri skupine za katere bi bilo dobro za učenca, če bi jih razmatral.
1. Te miselne forme, ki jih je sestavil sam, ki imajo izginevajoče življenje in ki so odvisne od kvalitete njegovih želja, in zato niso ne dobre ne slabe, nizko ali visoko, je moč vitalizirati (poživiti) z nizkimi težnjami ali idealističnimi prizadevanji, z vsemi vmesnimi stopnjami, ki jih je moč najti med temi ekstremi. Ti pripravniki se morajo paziti, da ne zamenjajo teh za resničnost. Tukaj je moč to prikazati prav dobro v odnosu do sposobnosti, ki jo ljudje sodijo, da so videli enega od Bratov (ali mojstrov modrosti), kjer so vse kar so zaznali le miselna oblika, ki je ena od njih samih; želja biti oče misli katere žrtev so je ta oblika nepravilne zaznave kot jo imenuje Pantajali, iluzija.
2. Te miselne forme, ki so ustvarjene s strani rase, nacije ali skupine ali organizacije. Skupinske miselne forme katerekoli vrste (od planetarnih oblik do teh, ki jih je ustvarila katerakoli veja mislecev) od skupne vsote »velike iluzije«. V tem je moč najti namih za dragega pripravnika.
3. Ta miselna oblika, ki jo je ustvaril človek že takrat, ko se je prvič pojavil v fizični obliki in se imenuje »stanovalec na vhodu«. Ustvarjen od nižjega osebnega jaza in ne iz duše je nestalna in jo preprosto drži skupaj človekova nižja energija. Ko človek začne delovati kot duša se ta »podoba«, ki jo je ustvaril skozi »iluzijo« ali njegovo reakcijo na zablodo, razgradi s strani glavni napor. Ko več znotraj pripravnika ni ničesar, kar bi to hranilo več nima resničnega obstoja, in prepoznava tega mu omogoči, da se osvobodi od suženjstva.
To je ena suter, ki je očitno kratka in preprosta, ime zelo globoki pomen; preučujejo jo visoki iniciairanci (posvečenci), ki preučujejo naravo kreativnega procesa planeta in ki se ukvarjajo z raztopitvijo planetarne maye.
