- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča (ali natančen dokaz)
Eno najbolj revolucionarnih spoznanj kateremu se mora prilagoditi učenec okultnega je ocena, da je um sredstvo s katerim se pridobiva znanje. Na Zahodu ja v glavnem zadrževana zamisel, da je um ta del človeškega mehanizma, ki znanje obrne v prid. »Proces predajanja stvari v umu«, stremljenju, da se problemi rešijo s težkim mentalnim delom ne sodi dokončno v razkrivanje duše. To je le preliminarna stopnja in jo je potrebno zamenjati z drugimi metodami.
Učenec Raja Yoge mora prepoznati, da je namen uma, da je organ zaznave: le tako bo prispel do pravilnega razumevanja te znanosti. Ta proces, ki sledi v odnosu do uma je lahko opisan kot sledi:
1. Pravilna kontrola modifikacij (ali aktivnosti) razmišljujočega principa.
2. Stabilizacija uma in posledična uporaba duše kot organa vizije, šestega občutka in sinteze vseh pet drugih čutil.
Rezultat: Natančno znanje
3. Pravilna uporaba zaznane sposobnosti tako, da se vidi novo področje znanja, s katerim se je vzpostavil stik, takšno kot le-to je.
4. To kar je zaznano je pravilno interpretirano skozi naknadno odobritev intuicije in motiva.
5. Pravilen prenos v fizične možgane tega, kar je bilo zaznano: Dokaz šestega čuta je natančno interpretiran in dokaz je prenesen z okultno točnostjo.
Rezultat: Pravilna reakcija fizičnih možganov prenesenega znanja.
Ko je proces preučevan in se ga sledi se začne človek na fizičnem nivoju dosti bolj pospešeno zavedajoča se stvari duše in skrivnosti realnosti duše – ali »kraljestva Boga.« Vse kar zadeva skupinsko zavest in narave skupinske zavesti se mu razkrije. Naj bo zabeleženo, da so vsa ta pravila celo zdaj v oziru nekako bistvene premise kjer so vsa natančna pričevanja pod razmatranjem svetovnih zadev. Ko se prinesejo ista pravila v svet psihičnega prizadevanja (tako nižjega kot višjega), potem bomo imeli poenostavitev trenutne zmede. V stari knjigi, ki je bila napisana za sledilce določene stopnje se te besede pojavljajo in so vredne za vse sledilce učence in tiste, ki so že sprejeti med njih. Prevod da občutek in ni dobeseden. »Naj poskrbi tisti, ki gleda ven skozi okno poskrbi, da bo okno prenašalo svetlobo sonca. Če ga uporablja v zelo zgodnjem svitu (svojih prizadevanj) naj se spomni, da sfera (duše) še ni vstala. Jasnih orisov robov še ni moč zaznati in prikazni in sence, mračni prostori in področja polna teme še begajo njegov vid.«
V bližini tega stavka je moč najti zanimiv simbol, ki prenaša učenčevemu umu misel »Bodi tiho in služi svojemu mnenju.«
