- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje, nenatančno znanje, iluzija, pasivnost (spanje) in spomin
To obstaja v širokem polju znanja, ki ga videc mora spoznati enkrat ali drugič. Med okultnimi psihologi je v generalnem dovoljeno, da obstajajo trije načini opazovanja:
1. Neposredno spoznanje skozi avenijo čutov, kjer vsak čut, ko se uporablja postavi njegovega uporabnika v razločevalen obseg vibracij, ki se prikažejo kot manifestacije oblike.
2. Sklepanje ali povzetek je v uporabi s tistim, ki spoznava razlagajoče moči uma v odnosu do tega kar ni neposredno zaznano. To je za učenca okultnega uporaba Zakone skladnosti ali analogije.
3. Neposredno spoznanje yogija ali vidca, ki je osredotočeno v zavesti jaza oz. ega na njegovem lastnem nivoju. To se doseže skozi pravilno uporabo uma kot organa pogleda in prenosa. Pantajali pravi:
»Videc je čisto znanje (gnosis). Čeprav čisto gleda na predstavljeno zamisel skozi medij uma.« Knjiga II. Sutra 20
Sklepanje ni zanesljiva metoda dognanega znanja in druge modifikacije se nanašajo primarno na napačno uporabo podobe, ki ustvarja sposobnost (domišljijo) samo vpeljane pasivnosti uma, stanje polovičnega transa in zadrževanja miselnih oblik znotraj mentalne aure skozi uporabo spomina. Z vsako od teh se ukvarjamo v ločeni sutri Pantajalija.
