- Alice A. Bailey: Luč duše
- UVODNE-OPOMBE
- Oris-po-postavkah
- BIBLIOGRAFIJA
- YOGA-SUTRE-PANTAJALIJA
- 1. AUM (OM). Sledeča navodila zadevajo Znanost združitve
- 2. Ta združitev (ali Yoga) je dosežena skozi podreditev psihične narave in omejevanje chitte (ali uma)
- 3. Ko je to doseženo, se Yogi spozna prav takšnega kot je v resničnosti.
- 4. Do sedaj se je notranji človek identificiral z oblikami an njihovimi aktivnimi modifikacijami
- 5. Stanj uma je pet in so tesno povezane z užitkom in bolečino: so boleča ali neboleča
- 6. Te modifikacije (aktivnosti) so natančno znanje
- 7. Osnova natančnega znanja je natančna zaznava, natančno sklepanje in natančna priča
- 8. Nepravilno znanje temelji na zaznavi oblike in ne na stanju bitja
- 9. Iluzija leži v podobah, ki zares ne obstajajo.
- 10. Pasivnost (spanje) temelji na negibnem stanju vritisa (na nezaznavi čutov)
- 11. Spomin je zadrževanje tega, kar je bilo znano.
- 12. Nadzor teh modifikacij notranjega organa, uma, ki pride skozi neutrudno prizadevanje in skozi ne navezavo.
- 13. Neutrudno prizadevanje je nenehen napor po zadrževanju modifikacij uma.
- 14. Ko je objekt, ki bi ga naj prejeli dovolj vrednoten in se naporom nasproti njegovemu dosežku nenehno sledi
- 15. Ne navezanost je osvoboditev od stremljenja za vsemi želenimi objekti, bodisi zemeljskimi ali tradicionalni, bodisi tu ali zdaj.
- 16. Zaužitje teh ne navezanosti ima kot rezultat popolno znanje duhovnega človeka, ko se osvobodi kvalitet ali gunah.
- 17. Zavest objekta je dosežena s koncentracijo, ki temelji na njegovi štirikratni naravi, obliki, skozi raziskovanje, kvaliteti (ali guni), skozi razločujoče sodelovanje, namen, skozi navdih (ali navdušenje); in duša skozi identifikacijo.
- Vse strani
UVODNE OPOMBE
Znanost Raja Yoge ali »Kraljevska znanost duše« kot je položeno v temeljih njene glavne komponente, Pantajali, bo sčasoma našla svoj največji prikaz na Zahodu. Za to je zaslužno dejstvo – pod cikličnim zakonom – peta glavna rasa (v njeni peti podrasi) se mora neizbežno dotakniti njene najvišje točke. To točko je v ekonomiji ras videti kot primer pravilne uporabe uma in njegove uporabe s strani duše za doseganje skupinskih ciljev in razvoj skupinske zavesti na fizičnem planu.
Doslej se je um bodisi prostituiral k materialnim ciljem ali je le tem kljuboval. Skozi znanost Raja Yoge bo le-ta prepoznan kot instrument duše in sredstvo kjer možgani pripravnika postanejo razsvetljeni in pridobi znanje o teh zadevah, ki zadevajo resničnost duše.
Pod zakonom evolucije uma, ki je peti princip, mora biti peta rasa intimno zaskrbljena z njim, njegova odgovarjajoča peta podrasa bolj intimno kot katerakoli druga. Študenti bodo naredili prav, če bodo imeli v glavi naslednje zapise:
1. Peta glavna rasa …………. Arijska
2. Peta podrasa ……………... Anglo-Saxonci
3. Peti princip ………………. Manas ali um
4. Peti nivo …………………. Mental
5. Peti žarek ………………… konkretno znanje
Vse različne Yoge so imele svoje mesto v razkrivanju človeškega bitja. V prvi čisto fizični rasi, ki jo imenujemo Lemurijci, je Yoga, ki bi jo naj takrat uporabljalo človeštvo, bila Hatha Yoga, Yoga fizičnega telesa, ta Yoga, ki vnese zavestno uporabo in manipulacijo različnih organov, mišic in delov fizičnega okvirja. Težava pred pripravniki tega časa je bila slišati človeška bitja, ki so bila takrat malo več kot živali, namen in pomen simbola člveška figure. Zato je v teh zgodnjih dnevih skozi izvajanje Hatha Yoge človeško bitje doseglo portal iniciacije. Ta čas je bil namenjen doseganju tretje iniciacije, kar je imelo za rezultat transkonfiguracijo osebnosti kot najvišji cilj, ki ga je človek lahko desgel.
V Atlantidskih časih je bil napredek človekovih sinov ustvarjen skozi izvajanjem dveh Yog. Prva, Yoga, ki se je imenovala Laya Yoga oz. Yoga centrov, ki so ustvarjali stabilizacijo eteričnega telesa in centrov v človeku in razvoj astralne in fizične narave. Pozneje je iz razvoja čustvenega oz. astralnea telesa izšla Bhakti Yoga, ki se je združila z Laya Yogo in temellji misticizma in vdanosti, ki so bili spodbudna podlaga med to določeno našo korensko Arijsko raso. ki je položila temelje za Bhakti Yogo. Tokrat je bila cilj četrta iniciacija. Tema teh veličasnih iniciacij je opisana bolj na dolgo v prejšnji knjigi, »Iniciacija, človeška in solarna.« Sedaj v Arijski rasi je podreditev mentalnea telesa in nadzora uma prinešena skozi prakso Raja Yoge in je cilj pripravnika peta iniciacija za razvoj človeštva. Torej so imele vse Yoge svoj prostor in so služile uporabnemu namenu in postalo bo očitno, da vsakršna vrnitev k izvajanju Hatha Yoge ali teh praks, ki se posebno ukvarjajo z razvojem centrov, ki so jih prinesli skozi izvajanje razne tipov meditacij in dihalnih vaj je iz določenega aspekta nazadovanje. Odkrito bo, da skozi izvajanje Raja Yoge in skozi predvidevanje, da je točka nadzora, ki jo je moč najti pri človeku, ki osredotoča svojo zavest v dušo, da so druge oblike Yoge nepotrebne, saj višja Yoga avtomatsko vključuje vse nižje v svojih rezultatih, pa čeprav ne pri izvajanje le teh.
Kot se preučuje le-te, bo postalo očitno, zakaj je dan priložnosti šele prispel. Vzhod je ohranil pravila že od nekdaj. Občasno so nam bili na razpolago s temi pravili orientalci (z nekaj pripravniki iz Zahoda) in so nam predložili vejo te zahtevne znanosti. Tako je bila rasi ohranjeno nadaljevanje Skrivne dokrine, starodavne modrosti in tako je bilo zbrano osebje Hierarhije našega planeta. V času, ko je živel Buddha in skozi stimulacijo, ki jo je on ustvaril, je bilo veliko zborovanje Arshatov. To so bili ljudje, ki so dosegli samo-osvoboditev skozi napor, ki so ga vpeljali sami.
To obdobje je v naši Arijski rasi označeno kot klimaks za vzhod. Od takrat naprej je valovanje duhovnega življenja valovalo proti zahodu in sedaj lahko gledamo na odgovarjajoči klimks na zahodu, ki bo dosegel svoj vrhunec med leti 1965 in 2025. Zaradi tega delajo skupaj pripravniki Vzhoda in Zahoda, saj vedno sledijo Zakonu.
Ta prihajajoči impulz je (kot je bil ta v času Buddhe) impulz drugega žarka in ni nobene povezave med njim in katerimkoli impulzom prvega žarka, takšne o kateri je govorila H.P.Bavaltsky. Impulz prvega žarka raste v prvi četrtini vsakega stoletja in doseže vrhunec na fizičnem nivoju med zadnjo četrtino. Interes, ki se sedaj kaže v Raja Yogi in v preučevanju te znanosti in pravilih, ki jih le-ta zagotavlja za človeško razkrivanje je moč opaziti v splošnem trendu tega rastočega impulza drugega žarka. Interes za to bo vedno bolj rastel. Tako pride dan priložnosti.
Obstajajo tri knjige, ki bi jih moral posedovati vsak učenec, Bhagavad Gita, Nova Zaveza in Yoga Sutre, saj je v teh treh zbrana popolna slika duše in njeno razkrivanje.
V Gitti smo si dali (v njenih osemnajst poglavjih) opis duše, Krišne, drugega aspekta v njegovi resnični naravi kot Bog v manifestaciji, kot višek v čudovitem poglavju, ker se razkrije Arjuni, pripravniku [stran xiii] kot duša vseh stvari in točka slave za tančico vsake oblike.
V Novi Zavezi je opisano za nas življenje Sina Boga v popolni manifestaciji, kjer osvobojena od vsake tančice duša v svoji pravi naravi hodi po Zemlji. Postane nam očitno, med tem ko preučujemo življenje Kristusa, kaj pomeni razviti moči duše, doseči osvoboditev in postali v polni slavi Bog, ki hodi po Zemlji.
V Yoga sutrah tam so za nas utelešeni Zakoni tega obstoja in pravila, metode in sredstva, ki – če jim sledimo – naredijo človeka »popolnega, prav kot je vaš Oče v Nebesih popoln.« Tam je za nas korak za korakom razkrivanje postopen sistem razvoja, ki vodi človeka od stopnje povprečnega človeka, preko pripravnika, iniciiranca in mojstra do te povišane točke v evoluciji na kateri sedaj stoji Kristus. Janez, dragi pripravnik je rekel »mi bomo kot on, saj ga bomo videli kot je on« in razkritje duše človeku na fizičnem nivoju deluje inkarnacija kot še večja transformacija. Kristus sam je rekel, da »boste večja dela kot jaz, delali vi«, česar se drži z obljubo »kraljestvo, moč, slava« zagotavlja, da sta naš pridih in vztrajnost zadostna, da nas poneseta po trnovi poti Križa in nam omogočita hojo po tej poti, ki »vodi navzgor po hribu vso pot« na vrh gore Transkonfiguracije.
Kako se bo zgodila ta velika sprememba? Kako človek, žrtev svojih želja in nižje narave postane človek, zmagovalec, zmagovalec nad svetom, meso in hudič? To se zgodi, ko se fizični možgani inkarniranega človeka zavejo sebe, duše in to zavestno zavedanje šele postane možno, ko se resnični jaz lahko »odraža v umskih stvareh.« Duša sama po sebi je osvobojena od objektov in stoji za vedno v stanju izolirane enosti. Človek pa vseeno mora prispeti v inkarnaciji v svojo zavest v fizičnih možganih, do spoznanja teh dveh stanj biti; mora se zavestno osvoboditi od objektov vseh želja in biti kot združena celota, odvezan in osvobojen vseh tančic, od vseh oblik v treh svetovih. Ko postane to stanje zavestnega bitja, kot ga pozna duhoven človek, tudi pogoj zavedanja človeka v fizični inkarnaciji, potem je bil dosežen cilj. Človek ni več, kot ga naredi njegovo fizično telo, ko se identificira z njim, žrtev sveta. Hodi svobodno, s sijočim obrazom (I. Cor. 3) in svetloba njegove pojave sije na vse, ki jih sreča. Njegove želje več ne zamajajo njegovega mesa v aktivnost in več ga ne podjarmlja in premaga njegovo astralno telo.
Skozi brezstrastnost in uravnovešenje parov nasprotij se je osvobodil od razpoloženj, občutij, stremljenj, želja in čustvenih reakcij, ki karakterizirajo življenje povprečnega človeka in je prispel v točko miru. Hudič ponosa, poosebljanje napačno uporabljana mentalne narave in izkrivljena zaznava uma so premagani in stoji osvobojen od treh svetov. Narava duše, kvalitete in aktivnosti neločljivo povezane z nižjo naravo Sina Boga in modrost, ki jo prikaže, ko sta ljubezen in modrost pripeljani skupaj (drugi in tretji aspekt) karakterizirajo njegovo življenje na Zemlji in lahko pravi kot je to povedal Kristus, »Končano je.«
Datum rojstva Pantajalija je neznan in obstaja veliko kontroverznosti glede te snovi. Večina zahodnih avtzoritet piše o datumu med 820 pred našim štetjem in 300 po našem štetju, čeprav ga eden ali dva postavljata po Kristusu. Same Hindujske avtoritete, ki pa naj bi vedele nekaj osnov, pa mu pripisujejo dosti zgodnejši datum, celo tako daleč nazaj kot v leto 10.000 pred našim štetjem. Pantajali je bil združevalec učenj, ki so bila do datuma njegovega nastopa predajana ustno mnoga stoletja. On je bil prvi, ki je zreduciral učenje na pisanje za uporabo učencev in zato se smatra kot ustanovitelj šole Raja Yoga.
Sistem pa je že bil v uporabi od samega začetka Arijske rase. Yoga sutre so osnovno učenje Trans Himalajske šole k kateri pripada mnogo mojstrov modrosti in mnogi učenci imajo esensko in druge šole mističnega treninga in misli tesno povezane z ustanoviteljem krščanstva in zgodnjimi kristjani in temeljijo na istem sistemu in da so bili njihovi učitelji urjeni v veličastni Trans Himalajski šoli.
Tukaj je potrebno izjaviti, da so bile sutre narekovane in parafrazirane s strani Tibetanskega brata in da je bil priložen komentar podan z moje strani in ga je pregledal in komentiral sam Tibetanec. Potrebno je poudariti, da prevod ni dobeseden in ni točna definicija vsakega Sanskrskega termina. Je poizkus postaviti ga v jasno in razumljivo Angleščino, kot je to sploh možno narediti skozi medij tega neelastičnega in nedomišljijskega jezika. Učenec bo morda našel uporabno pri študiranju teh suter, da primerja zapis, ki je tu podan z mnogimi drugimi dosegljivimi prevodi.
ALICE A. BAILEY.
New York, May, 1927.
